بزرگترین نژاد های سگ مانند Mastiffs و Great Danes و  St. Bernard  به اندازه کافی قوی و بزرگ هستند که مانند حیوانات وحشی به افراد حمله کنند. اما هنگامی که به اندازه کافی از انها مراقبت شود می توانند آرام باشند . با وبسایت برترین جاذبه ها همراه باشید در معرفی 10 تا از بزرگترین نژاد های سگ در دنیا و قوی ترین سگ دنیا


 

10 . سگ Mastiff فرانسوی

ارتفاع: 0.50-0.58 متر

وزن: 54 تا 62.2 کیلوگرم

سگ های شگفت انگیز ماستیف فرانسوی به نام Dogue de Bordeaux نیز شناخته می شوند. این نژاد سگ با سر و بدن عضلانی خود بسیار متمایز است. سگ های بالغ می توانند ارتفاع بین 20 تا 23 اینچ و وزن تا 62.2 کیلوگرم داشته باشد. پوست آنها بسیار ضخیم و چرمی است که در چهره و گردن آنها نمایان است.

سر پهن و سنگین بخش جذاب تری از نژاد Mastiff فرانسه است. با چشمان کوچک،پوزه گسترده و گوش آویز کوتاه،پوشش کوتاه و نرم این نژاد به رنگ قرمز تیره دیده میشود.

توله سگ های Mastiff فرانسه باید آموزش دیده شوند و فقط آموزش مستمر می تواند آنها را به عنوان بهترین نگهبانان تربیت کند. Mastiffs که به خوبی آموزش دیده  نیز می تواند یک سگ نجات موثر باشد. Mastiffs فرانسوی بسیار وفادار، محافظ و اختصاص داده شده به خانواده خود است.

 


9.سگ Pyrenees بزرگ

ارتفاع: 0.7 – 1 متر

وزن: 52-59 کیلوگرم

سگهای Great Pyrenees شهرت خوبی از لحاظ زیبایی و محافظتی دارند. سابقه آنها به 3000 سال قبل از میلاد به عنوان نگهبان از دام ها بوده است. نژاد بزرگ بسیار ملایم، مطیع و وفادار است. آنها می توانند ارتفاع متوسط ​​30-39 اینچ داشته و وزن آن بین 52 تا 59 کیلوگرم باشد.

آنها یک سینه بسیار پهن دارند. گوش های جذاب V شکل این نژاد به پایین می آیند. آنها همچنین دارای دم طولانی و چشمهای بادامی شکل هستند. پوشش بدن آنها بستگی به آب و هوا دارد و می تواند ضخیم نیز باشد و به رنگ سفید و رگه های خاکستری متفاوت باشد. توله سگ این نژاد را از همان ابتدا باید آموزش دهند. بدون آموزش مناسب این نژاد می تواند بسیار تهاجمی باشد. آنها به فضا نیاز دارند و نمی توانند به عنوان یک حیوان خانگی در نظر گرفته شوند. این نژاد سگ حس شنوایی خوبی دارند.

 


 

8. سگ Anatolian Shepard

ارتفاع: 0.6-0.7 متر

وزن: 41-68 کیلوگرم

سگ گله Anatolian سگی بزرگ و قدرتمند  و نژاد بومی ترکیه است.این نژاد در ابتدا برای حفاظت از دام ها و گله ها توسعه یافتند. این نژاد بزرگ تا 68 کیلوگرم وزن دارد. سگ های گله  آناتولی برای چابکی و استقامت شناخته شده اند.

سگ های آناتولی دارای سر بزرگ و دور شکل هستند. رنگ چشم های متوسط ​​از قهوه ای تا نور سفید است.گردن آنها ضخیم و قدرتمند است. گوشه های مثلثی از سگ های آناتولی می تواند 4-6 اینچ طول داشته باشد و آویزان شود.

سگ های آناتولی شپارد دارای سر بزرگ و دور شکل هستند. رنگ چشم قهوه ای تا سفید است.گردن آنها ضخیم و قدرتمند است. گوش های مثلثی سگ های آناتولی می تواند 4-6 اینچ طول داشته باشد و آویزان باشد. سگ های آناتولی شپارد بسیار مهربان، هوشمند، وفادار و محافظ هستند.

 


 

7. سگ Newfoundland

ارتفاع: 0.6-0.7 متر

وزن: 60-70 کیلوگرم

نیوفاندلند واقعا نژادی بزرگ با متوسط ​​ارتفاع 30 اینچ و وزن بین 60-70 کیلوگرم است. آنها دارای استخوان های بسیار قوی هستند. گفته شده است که Newfoundland قوی تر از نژادهای بزرگ مانند Mastiff انگلیسی است.سگهای نیوفاندلند سر و گردن بسیار گسترده ای دارند. آنها همچنین سینه و ران بلندی دارند. سگهای نیوفاندلند نیز پوشش ضخیم و بلند دارند، عمدتا به رنگ سیاه هستند. آنها بسیار باهوش و هوشمند هستند. سگ های نیوفاندلند به صدای استاد خود حساس هستند و می توانند به راحتی آموزش ببینند. سگهای نیوفاندلند بسیار نادر اند. آنها به اندازه کافی هوشمند هستند که تهدیدات را شناسایی کنند.

 


6. سگ Leonberger

ارتفاع: 0.6-0.8 متر

وزن: 45-77 کیلوگرم

سگ غول پیکر لئونبورگربه دلیل نام شهر لنبرگ آلمان نامگذاری شده است. به دلیل رنگ و پوشش شیر مانند به نظر می آید. سگ های لئونبرگر دارای بدن بسیار عضلانی و متعادل هستند. آنها ارتفاع 26-32 اینچ دارند و بین 45 تا 77 کیلوگرم وزن دارند.

نژاد لئونبرگر سری به شکل مستطیل دارد. پوزه سیاه غرور این نژاد است ، آنها همچنین دارای گوش بینی و پوزه طولانی و متوسط ​​هستند. پوشش ضخیم و بلند از نژاد لئونبورگر به آب مقاوم است و به رنگ زرد، قرمز، کرم و قهوه ای می آید. این نژاد نیازمند آموزش اولیه دارد. وفاداری و هوش نژاد لئونبرگر غیر قابل انکار است.

 


 

5.  سگ تازی ایرلندی

ارتفاع: 0.7-0.9 متر

وزن: 53-84 کیلوگرم

Irish Wolfhound ایرلندی ، بزرگترین عضو گونه سگ های Sighthounds است. این نژاد می تواند 28-35 اینچ ارتفاع و وزن 53-84 کیلوگرم باشد. آنها بومی ایرلند هستند و در ابتدا در جنگ ها و برای شکار به کار گرفته می شدند. آنها عمدتا به عنوان یک سگ شکارچی استفاده می شوند. به همین دلیل به این نام نامیده شده است .

این سگ ایرلندی بزرگ دارای سر و گردن بلند است. پاها آنها بلند و قوی هستند و این اجازه را می دهد تا سگ وحشی ایرلندی در سرعتی شگفت انگیز در حال شکار باشد. قفسه سینه گسترده و عمیق نیز نشان دهنده قدرت این نژاد است.این نژاد ایرلندی به آرامی رشد میکند و بیش از دو سال طول می کشد تا رشد کاملی پیدا کند. باید روزانه آنها تمرین داده شوند . آنها بسیار هوشمند، صبور و متعهد به خانواده خود هستند.

 


 

 4. سگ Mastiff Neolithic

ارتفاع: 0.6-0.7 متر

وزن: 54.4 -90.4 کیلوگرم

Mastiff Neopolitan یکی از گونه های بزرگ سگان بومی ایتالیا است. رومی ها یک بار این نژاد را به عنوان سگ جنگی مورد استفاده قرار دادند. ارتفاع این نژاد غول پیکر از 26 تا 30 اینچ است. این سگها پوست چرب و چروکیده عجیب و غریبی دارند. آنها یک سر تخت و پوزه بزرگ دارند. پوشش آنها متراکم و کوتاه است،در رنگ خاکستری، سیاه، قهوه ای و خال دار اند .

آنها بسیار هوشمند، محافظ و سگ دوست داشتنی ای هستند. آنها به راحتی تهدید را می شناسند. این نژاد بسیار نادر است. Mastiff Neopolitan برای مبتدیان مناسب نیست. آنها نیاز به آموزش های عالی دارند. Mastiff Neoplaton به خوبی آموزش دیده می تواند یک حیوان خانگی بزرگ باشد.

 


 

3 . سگ St.Bernard

ارتفاع: 0.7-0.9 متر

وزن: 64 تا 91 کیلوگرم

با ارتفاع متوسط ​​27-35.4 اینچ و وزن 64-91 کیلوگرم سنت برنارد واقعا نژادی غول پیکر است. آنها در اصل برای عملیات نجات در کوه های آلپ تربیت شده اند. آنها بدن بسیار قوی و عضلانی دارند. این نژاد می تواند در برف عمیق برای چند مایل سفر کند. آموزش باید برای این سگ غول پیکر باشد. بدون آموزش مناسب سگ های سنت برنارد می توانند مخرب و وحشی باشند. از سوی دیگر یک سگ برنارد که به خوبی آموزش دیده است صبر و شکیبایی باور نکردنی و طبیعت دوستانه را نشان می دهد. اما آنها خیلی بازیگوش نیستند. پیاده روی روزانه برای این نژاد ضروری است تا آنها را در شرایط فیزیکی خوب نگه دارد. سگ های سنت برنارد نیز سگ های تماشایی خوبی هستند. این نژاد غول پیکر می تواند یک تهدید بزرگ برای سارقان باشد.

 


2 . سگ Great Dane

ارتفاع: 0.7-0.9 متر

وزن: 50-90 کیلوگرم

نژادGreat Dane برای قد و ظاهر جذابش شهرت خوبی دارد. این نژاد می تواند تا ارتفاع 3 فوت یا بیشتر باشد.وزن آنها بین 50 تا 90 کیلوگرم است. در سال 2012 در کتاب رکوردهای جهانی گینس یک ماده بزرگ به نام زئوس به عنوان بلندترین سگ جهان معرفی شد.

Danes بزرگ در اصل به عنوان سگ شکارچی توسعه یافته است. بر خلاف نژادهای دیگر، این نژاد دانمارکی بزرگ نشان می دهد که رشد سریعی دارد .توله های بزرگ دان ها در یک سال به یک بالغ متوسط ​​به بالا میرسند. صرف نظر از اندازه غول پیکر این نژاد دانمارکی، بازیگوش و بسیار آرام اند. Danes بزرگ نژاد بسیار حساسی هستند.

1. سگ Mastiff انگلیسی

ارتفاع: 0.7-0.8 متر

وزن: 68-110 کیلوگرم یا بیشتر

Mastiff انگلیسی بزرگترین نژاد سگ در جهان است. این نژاد به طور متوسط ​​وزن 68-110 کیلوگرم و ارتفاع شانه 27-33 اینچ دارد. در 26 سپتامبر 1981 در کتاب رکوردهای جهانی گینس Mastiff انگلیسی به نام زوربا به عنوان بزرگترین و طولانی ترین سگ در جهان شناخته شد. آن سگ وزنش 142.7 کیلوگرم بود و ارتفاعش 27 اینچ بود.

Mastiff انگلیسی نیز به عنوان Mastiff انگلیسی قدیمی نامیده می شود. این یکی از قدیمی ترین نژاد های جهان است. آنها در بناهای تاریخی مصر از 3000 سال قبل از میلاد به تصویر کشیده شده بودند. این نژاد بزرگ غول پیکر نیز توسط رومیان برای جنگ های گلادیاتور مورد استفاده قرار گرفتند.

Mastiffs انگلیسی سر مربعی دارد. گوش های V شکل، پوزه سیاه نیز به آنها نگاه منحصر به فردی می دهد. پوشش آنها کوتاه و در رنگ های مختلف از جمله طلایی، زرد و brindle است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 3.9 / 5. تعداد آرا: 127

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

اگرچه گربه های کوچک دوست داشتنی اند اما گربه های بزرگ نیز زیبا، مهربان و بازیگوش هستند. بعضی از آنها حتی مشابه خانواده های BIG WILD CATS نیز هستند. اینجا لیستی از 10 تا از بزرگترین گربه های جهان است.   توضیح پوند : یکی از واحدهای وزن است و تقریبا معادل نیم کیلوگرم ( مقداری […]

طبیعت ایران با داشتن تنوع بی نظیر باعث شده تا زیستگاه حیوانات نادر و کمیابی از جمله پلنگ ایرانی، گربه پالاس و کوچکترین فوک در جهان باشد؛ متاسفانه بعضی از این حیوانات در خطر انقراض هستند. در ایران به جای یک حیوان ملی واحد، لیستی از نمادهای ملی وجود دارد که شامل شیر آسیایی ، […]

کوسه ها به عنوان ماشین های جنگی کشتن شهرت دارند . آنها ابتدایی، کارآمد و کاملا مناسب برای شکار در اقیانوس های سیاره زمین هستند . کوسه ها به مدت زمان طولانی در اطراف ما بوده اند و در چند میلیون سال گذشته بیش از حد تغییر نکرده اند. شیوه زندگی و شکار کوسه بسیار […]

4 پاسخ به “بزرگترین نژادهای سگ در دنیا”

  1. سلام . بعضی از این سگها خیلی بزرگ نبودن و سگهای بزرگتری از اونها هستن ولی گیرت دین و تزی ایرلندی و ماستیف نپالی خوب بودن . بعد قدهایی که نوشته شده درست نیست . لطفا تصیح کنید . با تشکر .

    • مقاله برگردان انگلیسی از یک سایت مرجع بوده با این حال اگر اطلاعاتی دارین با سایرین در اشتراک بگذارین با ذکر منبع که فلان قسمت اشتباه است و صحیح اش چیست .

    • گور این سگ رو اطلاع ندارم حتما با ادبیات زیبایی که دارید شما اطلاع دارید ! مطلب صرفا یک برگردان مقاله انگلیسی به فارسی است و می تواند ایراداتی داشته باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .