در مطالعه کتاب تاریخی با دیگر کتاب ها یک تفاوت کوچکی وجود دارد. معمولاً با آوردن نام کتاب تاریخی ذهن ها به سمت کلاس های مدرسه که در آن ها تاریخ تدریس می شد می رود. در صورتی که این روند در دریافت اینگونه کتابهای تاریخی وجود ندارد. در مرحله اول شما باید به لیست های طبقه بندی شده کتاب های تاریخی یک نگاهی بیندازید و با توجه به سلیقه و علاقه شخصی که دارید یک گزینه مناسب را انتخاب نمایید. معمولاً کتاب های تاریخی به شکل زیر طبقه بندی می شوند:

 کتاب تاریخ معاصر ایران، تاریخ کهن و باستان، تاریخ ایران، تاریخ جهان و تاریخ ایران پس از اسلام.

برای دریافت کتابهای تاریخ معاصر ایران به سایت کتابچین سر بزنید

بعضی از خوانندگان کتاب با موضوعات تاریخی به کتاب هایی علاقمند هستند که درباره تمام موضوعات تاریخ جهان در کتاب صحبت شده باشد. به این افراد توصیه می شود که با توجه به این که می خواهند اطلاعات زیادی را در زمان کمی به دست بیاورند به سراغ کتاب هایی بروند که درباره تمام موضوعات تاریخی به صورت مختصر و گذرا مطالب را آورده باشد و ممکن است که عده دیگری از خوانندگان به مباحث محدودتری علاقمند باشند و بخواهند مطالب را به صورت کامل تر بررسی کنند که به این دوستان توصیه می شود مطالب زیرا را مطالعه نمایند.

کتاب تاریخی

مراحل مطالعه کتاب تاریخی

در این مرحله باید دسته بندی های موجود درباره موضوعات تاریخی را به صورت دقیق مشاهده نمایند و به موضوعات زیر توجه نمایند.

-رمان های تاریخی که شامل رمان های زیر می باشد: رمان بر اساس ملیت، رمان های تاریخی کودکان، رمان های تاریخی زندگی نامه.

-کتاب های تاریخی زندگی نامه که شامل موارد زیر می باشد: بر پایه ملیت و بر پایه موضوع.

-کتاب های تاریخی انقلابی که شامل موضوعات زیر می باشد: انقلاب فرانسه، انقلاب روسیه و انقلاب ایران.

-کتاب های تاریخ علوم شامل کتاب فلسفه می باشد.

-کتاب های تاریخی بر پایه سده، که از سده 1 تا 21 میلادی را شامل می شود.

-کتاب های تاریخی بر پایه موضوع که شامل موضوعات زیر می باشد: تاریخ علم، تمدن ها، دوره های تاریخی، اقوام، سیاست، قرون وسطی، جنگ ها، نظامی گری و غیره.

-کتاب های تاریخی که بر پایه نام کشورها به عنوان نام کتاب در نظر گرفته می شود مانند ارمنستان، ایران، بریتانیا و غیره.

در مرحله بعدی باید به سایت های دانلود کتاب صوتی تاریخی یا کتاب های الکترونیکی مراجعه کنید و به راحتی کتاب مورد نظرتان را دانلود نمایید. به طور مثال سایت کتابچین مرجعی برای دریافت کتاب صوتی تاریخی است که  برای راحتی شما دوستان کتاب ها را دسته بندی کرده است و علاقمندان به راحتی می توانند کتاب مورد نظرشان را دانلود نمایند. برای شروع مطالعه کتاب های تاریخی بهتر است به سراغ کتاب های کم حجم و روان بروید و با کتاب های حجیم مطالعه را آغاز نکنید.

در مرحله آخر خواننده کتاب می تواند در صورتی که به منبع و یا ارجاعات کتاب شک داشته باشد و به محتوای کتاب اعتماد نکند به جست و جو بیش تر درباره موضوع کتاب بپردازد و تفاوت مطالعه کتاب تاریخی با دیگر کتب در همین است که فرد به دنبال اعتبار سخن و منابع یاد شده در کتاب می رود.

کتاب تاریخی

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

پیکاپ ویزا فرایندی جذاب و گاه چالش‌برانگیز است که در آن، شخص متقاضی ویزا، پس از طی مراحل اداری و دریافت تأیید نهایی، برای اخذ برچسب ویزا و نهایی کردن فرآیند، به سفارت یا کنسولگری کشور مقصد مراجعه می‌کند. این سفر، گامی مهم در مسیر تحقق رویاها و اهدافی تلقی می‌شود که فرد برای خود […]

در دنیای پیچیده و دائما در حال تحول معاملات آنلاین، انتخاب بروکری که نه تنها قابل اعتماد، بلکه همچنین سازگار با نیازهای فردی معامله‌گران باشد، بسیار حیاتی است. الیمپ ترید، با سابقه‌ای درخشان از ارائه خدمات معاملاتی در سطح جهانی، یکی از پلتفرم‌هایی است که می‌تواند در این راستا مورد بررسی قرار گیرد. این مقاله […]

ایتالیا، سرزمینی با قدمتی دیرینه، فرهنگ غنی، طبیعتی دل‌انگیز و مردمی خونگرم، همواره یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانیان بوده است. از گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های رم و فلورانس، تا تماشای غروب آفتاب در ونیز و میلان، سفر به ایتالیا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را رقم خواهد زد. اما پیش از هر چیز، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .