بلیز با زیبایی طبیعی نقطه عطف برای جذب اکو توریست هاست.  این کشور شگفت انگیز در آمریکای مرکزی، بین مکزیک و گواتمالا قرار دارد. مسافران در این منطقه می توانند به غواصی، دریانوردی، ماهیگیری و پیاده روی در جنگل های کاج بپردازند.

 

1. Ambergris Caye

 

Ambergris Caye

 

Ambergris Caye، در نزدیکی شبه جزیره یوکاتان قرار دارد و دارای بزرگترین کوه های بلیز و مقصد اصلی توریست ها به حساب می آید. ساحل Hol Chan یکی از مناطق غواصی در بلیز است. جاذبه های برتر در این جزیره شامل مناطق صخره ای با دیواره های مرجانی شیب دار است. چشم گربه ، یک سوراخ هلالی است؛ Shark Ray Alley محلی است که غواصان می توانند با انواع کوسه ها روبرو شوند. شهر اصلی این جزیره، روستای ماهیگیری سن پدرو است که دارای کلبه های رنگارنگ، کافه ها و هتل های زیبا است.

2. فانوس دریایی Reef Atoll و حفره آبی

 

آتشنشانی ریف فانوس دریایی و سوراخ آبی

 

دورترین منطقه از ساحل تری اتولای بیلیس، فانوس دریایی نیوروانا است که منطقه جذب دوستداران طبیعت و غواصان است. شش جزیره مرجانی کوچک با سواحل شنی سفید، درختان نارگیل و مرجان جذاب احاطه شده است. Great Blue Hole افراد را به این منطقه جذب می کند و میراث جهانی یونسکو و بنای یادبود طبیعی است. غواصان می توانند از سنگ آهکی عجیب و غریب و دیوارهای شیب دار عبور می کنند.

 

3. Placencia

 

Placencia

 

Placencia در 26 کیلو متری و انتهای شبه جزیره ماسه ای قرار دارد و یک روستای ماهیگیری محبوب و ساحلی پررفت و آمد است. مسافران برای لذت بردن از سواحل زیبای ماسه ای سفید، غذاهای دریایی تازه در رستوران های عالی، کایاک لالون و شیرجه و دریانوردی به این منطقه مراجعه می کنند. در نزدیکی Placencia، Laughing Bird Caye پارک ملی میراث جهانی یونسکو با مسیر پیاده روی و صخره های مرجانی قرار دارد. شنا، snorkeling، قایقرانی و غواصی فعالیت های محبوب در این منطقه است.

4. جزایر تورناف جزایر

 

Atoll جزایر تورنف

 

جزایر تورناف جزایر بهشت گونه برای غواصان و ماهیگیران است که شامل بیش از 200 جزیره مرجانی در اطراف تالاب است. این بخش یکی از سه صخره مرجانی بزرگ در آبهای بلیز است. مرجان ها در آبهای روشن خیره کننده هستند و آتول یک منطقه برای بسیاری از گونه های مختلف دریایی به حسای می آید که می توان به مواردی از جمله گونه های مرتعش، مارپیچ، ماهی تن و ماهی شناخته شده اشاره کرد که علاقه مندان ماهیگیری در آب های شور از سراسر جهان را به خود جذب می کند.

5. حفاظت از حیات وحش ابگیر Cockscomb و جگوار

 

حفاظت از حیات وحش حوضه Cockscomb و Jaguar

 

پناهگاه حیات وحش Cockscomb یک پناهگاه برای جانوران در طبیعت است. جنگل های استوایی کوهستانی در اینجا یک مجموعه قابل توجه از حیات وحش از جمله جگوار، اکلوت، پوماها، تپیر ها، میمون ها و مارها را محافظت می کند، همچنین امکان مشاهده گربه های نادر نیز در این منطقه وجود دارد. توکان ها و طوطی های دم قرمز در میان 290 گونه ثبت شده در این منطقه و تحت حفاظت هستند.

 

Caye Caulker .6

 

کای کوکلر

 

Caye Caulker نقطه ای مجذوب کننده برای کوهنوردان است. این جزیره کوچک با حاشیه ای از منگروها و درختان نارگیل، در حدود 24 کیلومتری جنوب Ambergris Caye قرار دارد. در سال 1961 طوفان هاتیه این جزیره را به دو قسمت تقسیم کرد و منطقه ای به نام Split را که در حال حاضر یک ساحل عمومی کوچک است ایجاد کرد. منطقه شمال Split ساکت تر است و کمتر از مناطق دیگر توسعه یافته است.

 

ادامه دارد ……

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

با معرفی 10 تا از بهترین جاهای گردشگری و توریستی کشور ونزوئلا از قاره آمریکا همراه سایت برترین جاذبه ها باشید. 1. آبشار فرشته فرشته فالز یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در ونزوئلا است؛ فرشته جزو بلندترین آبشارهای بدون وقفه در دنیا است. 2. تله کابین مریدا ( Merida Cable Car ) سوار […]

تورنتو با بیش از 2.6 میلیون نفر جمعیت، بزرگترین شهر کشور کانادا است. لیستی از جاذبه های توریستی تورنتو شامل موزه ها، مراکز خرید عالی، ناهار خوری، و فعالیت های تابستانی و زمستانی است. این شهر همپنین برای تیم های ورزشی حرفه ای آن شناخته شده است از جمله Blue Jays در ورزش بیسبال و Maple Leafs […]

سواحل زیبا دلیل اصلی برنامه ریزی سفر در تعطیلات به فلوریدا است. این ایالت با بیش از 1200 مایل  خط ساحلی، دارای سواحل دیدنی و جذاب زیادی است . اکثر این سواحل زیبا هستند. مجله وبسایت برترین جاذبه ها لیستی از 10 تا از زیباترین سواحل فلوریدا برای بازدید را جمع آوری کرده است.   […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .