با ادامه مطلب معرفی 8 تا از خطرناک ترین حیوانات جنگل های آمازون همراه سایت برترین جاذبه ها باشید. ابتدای لیست حیوانات آمازون را اینجا مطالعه نمایید .


 

4 . ماهی بزرگ شبیه مارماهی

چیزهای جالب درباره Electric Eels

  • Electric Eels متعلق به خانواده ماهی ها هستند. این گونه بسیار خطرناک در آبهای فاضلابی آمازون یافت می شود.
  • Electric Eels بین 6 فوت تا 8 فوت در طول و تقریبا 20 کیلوگرم در وزن رشد می کنند. بدن آنها دارای اندامهای ویژه الکتریکی است که دارای 6000 الکترولیت هستند. با هم، این الکترولیت می تواند حداکثر بار الکتریکی 600 ولت را تولید کند.
  • Electric Eels از قابلیت تخلیه الکتریکی خود برای دفاع در برابر شکارچیان استفاده می کنند .
  • حملات مرگبار به انسان توسط ماهی های الکتریکی بسیار نادر است. اما شوک  الکتریکی موجب ضربه های شدید می شود و شوک های متعدد حتی ممکن است به نارسایی قلبی منجر شوند.

 


3 . جگوار ( نوعی پلنگ خال دار آمریکایی )

چیزهای جالب درباره جگوار

  • جگوارها یکی از حیوانات جنگلهای آمازون هستند که در موقع حمله ، مرگبارترین می توانند باشند .آنها در تعدادی از زیستگاه ها از جمله جنگل های بارانی، جنگل های برگریز، چمنزارها و جنگل ها یافت شده اند. با طول 43-75 اینچ و وزن تا 135 کیلوگرم، جگوار بزرگترین عضو خانواده گربه سان ها به نام Felidae است.
  • اگرچه جگوار و لئوپارد ( پلنگ )  دارای الگوهای مشابه یکسان هستند، اما جگوارها سنگین تر از پلنگ ها هستند. همچنین لئوپارد هایی که در آمریکا یافت نشدند. آنها در سراسر آفریقا و آسیا پراکنده شده اند.
  • جگوارها نیش قویتری نسبت به گربه سان های بزرگ دیگر مانند ببرها و شیرها دارند. نیش آنها به اندازه کافی قوی است که جمجمه حیوانات را سوراخ کند. این عامل آنها را یکی از مرگبار ترین حیوانات جنگل آمازون کرده است .
  • جگوار یک حیوان انفرادی است، با هم فقط در طول فصل جفت شدن دیده می شوند. آنها معمولا در سپیده دم و غروب شکار می کنند. 

 


2. مار آناکوندای سبز

چیزهای جالب درباره Anacondas Green Poison

  • Anacondas سبز بین 6 تا 9 متر طول و وزن تا 250 کیلوگرم ، بزرگترین مار  غیر سمی در جهان است. در باتلاق ها، جریان ها و رودخانه های آمازون یافت می شود.
  • Anacondas سبز اغلب در زمان طغیان رودخانه یا باتلاق یافت می شود. با این حال آنها می توانند نفس بکشند، چون بینی ها و چشم هایشان در بالای سرشان است .
  • این مار بزرگ و غیر سمی، شکار خود را از طریق انقباض ماهیچه ها می کشد، شکار را از بین می برد تا تنفس آنرا متوقف کند. سپس Anacondas حیوان مرده را به کلی می بلعد. رژیم غذایی آنها عمدتا شامل گوزن، کیمان، تمساح، لاک پشت و ماهی است.
  • خوشبختانه، anacondas سبز در طبيعت نزدیک انسانها نيست. فقط چند حمله مستند به انسان توسط anacondas وجود دارد. اما اندازه و قدرت زیاد ، آنها را برای انسان ها خطرناک می کند.

 


1 . قورباغه سمی دار

Poison dart frog - Wikipedia

چیزهای جالب درباره Poison Dart Frog

  • قورباغه های سمی احتمالا کشنده ترین موجودات جنگل آمازون هستند. آنها در آمازون در باتلاق ها، دریاچه ها، باتالاب ها، جریان ها و رودخانه ها یافت می شوند. بسته به زیستگاه ها، قورباغه های سم دار در رنگ های مختلف از جمله طلایی، مسی، قرمز آبی یا سبز یافت می شوند.
  • قورباغه طلایی سمی ترین گونه های این خانواده است. برآورد شده است که آنها سم زدایی به اندازه کافی برای کشتن 10 انسان بزرگسال دارند.
  • رنگ پوست درخشان از قورباغه های سمی در واقع یک هشدار به شکارچیان بالقوه خود است. اگر هر گونه شکارچی سعی در خوردن یک قورباغه سم دار کند، سم خطرناکی که در پوست آنها یافت می شود باعث تورم، فلج عضلانی، تهوع و حتی مرگ شکارچی می شود.
  •  یافته ها نشان از این است که این گونه قورباغه ها در اصل سمی نیستند. این شم خطرناک از رژیم غذایی خود آنها مورچه ها، موریانه ها گرفته می شود ، سم موجود در این حشرات از گیاهانی که آنها می خورند مشتق می شود.
  • Leimadophis Epinephelus، یک نوع خاص از مار در جنگل های بارانی آمازون، تنها شکارچی طبیعی قورباغه های سمی است. آنها می توانند قورباغه های سمی را بدون اینکه توسط سم خطرناک آنها تحت تاثیر قرار بگیرند، بخورند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 64

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

اگرچه گربه های کوچک دوست داشتنی اند اما گربه های بزرگ نیز زیبا، مهربان و بازیگوش هستند. بعضی از آنها حتی مشابه خانواده های BIG WILD CATS نیز هستند. اینجا لیستی از 10 تا از بزرگترین گربه های جهان است.   توضیح پوند : یکی از واحدهای وزن است و تقریبا معادل نیم کیلوگرم ( مقداری […]

طبیعت ایران با داشتن تنوع بی نظیر باعث شده تا زیستگاه حیوانات نادر و کمیابی از جمله پلنگ ایرانی، گربه پالاس و کوچکترین فوک در جهان باشد؛ متاسفانه بعضی از این حیوانات در خطر انقراض هستند. در ایران به جای یک حیوان ملی واحد، لیستی از نمادهای ملی وجود دارد که شامل شیر آسیایی ، […]

کوسه ها به عنوان ماشین های جنگی کشتن شهرت دارند . آنها ابتدایی، کارآمد و کاملا مناسب برای شکار در اقیانوس های سیاره زمین هستند . کوسه ها به مدت زمان طولانی در اطراف ما بوده اند و در چند میلیون سال گذشته بیش از حد تغییر نکرده اند. شیوه زندگی و شکار کوسه بسیار […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .