زیبایی یک مکان توسط تعداد گردشگران تعیین نشده است بلکه با وجود داشتن محیط خشن، بیابان ها دارای زیبایی های  منحصر به فردی می توانند باشند که در هیچ جای دیگری در جهان یافت نخواهند شد . اینجا لیستی از 10 بیابان زیبای جهان است.

 


 

10 . صحرای Sonoran، جنوب غربی آمریکای شمالی

زیباترین بیابان ها

Sonoran یک بیابان شگفت انگیز است که 100387 مایل مربع از جنوب غربی آریزونا، و جنوب شرقی کالیفرنیا و شمال غرب مکزیک را پوشش می دهد. این بیابان بیشتر ازهر کویر دیگری 25 تا 35 سانتی متر در سال بارندگی دریافت می کند.

بیابان سونوران نیز به خاطر تنوع زیستی غنی آن شناخته شده است. بیش از 60 پستاندار، 20 دوزیست، 100 خزنده ، 20 گونه ماهی، 350 گونه پرنده، 2000 گونه گیاهی در اینجا زندگی می کنند.

کویر Sonoran داغترین و دومین کویر بزرگ در آمریکای شمالی است. در تابستان، دمای کویر سونوران تا 40 درجه سلسیوس اندازه گیری می شود. اما درجه حرارت در برخی از بخش های این بیابان نیز تا بیش از 48 درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

این کویر دارای دو کوه به نام های  kofa و catalina است. بعضی از گونه های گیاهی کویر سونوران در هیچ جای دنیا یافت نمی شود. به عنوان مثال، saguaro، بلندترین درخت (70 فوت) مانند کاکتوس تنها در صحرای سونور رشد می کند. همچنین، درخت زیبا   ironwood درخت بومی ساحلی Sonoran است این درخت شگفت انگیز بیابانی بیش از 1500 سال زندگی می کند.

 


 

9 . کویر Simpson، استرالیا

زیباترین بیابان ها

کویر سیمپسون چهارمین کویر بزرگ و شاید زیباترین صحرا در استرالیا باشد. این کویر در منطقه 65637 مایل مربع پخش شده است. تپه های ماسه ای موازی برجسته ترین جاذبه این کویر است. کویر سیمپسون دارای بیش از 1100 تپه ماسه ای موازی است. جالب توجه است که برخی از این تپه های ماسه ای بیش از 200 کیلومتر طول دارد . علاوه بر تعداد و طول، تپه های ماسه ای از کویر سیمپسون نیز برای رنگ های درخشان خود از جمله قرمز، نارنجی، صورتی و سفید مشهور است. این منطقه خشک تنها 150 میلی متر باران در سال دریافت می کند.دمای متوسط ​​تابستان در کویر سیمپسون 39 درجه سلسیوس است. اما می تواند بیش از 50 درجه سلسیوس باشد.

 


 

8 . کویر عربی، جنوب غربی آسیا

زیباترین بیابان ها

نزدیک به یک سوم شبه جزیره عربستان را فراگرفته است، این دومین بیابان بزرگ در جهان است. این بیابان دیدنی در سراسر یک منطقه وسیع از 90000 مایل مربع گسترش یافته است. قسمت عمده این بیابان در عربستان سعودی است.سوریه و عمان و کشورهای دیگری  نیز در ان سهم دارند .آب و هوای بیابان عربی با روزهای گرم و شب یخ ​​زده مشخص می شود. در تابستان، درجه حرارت می تواند تا 55 درجه سانتیگراد باشد. بزرگترین بخش بیابان عربی  Rub’al Khali – بزرگترین منطقه شن و ماسه پیوسته در جهان است. این مساحت 250000 مایل مربع را پوشش می دهد. Rub’al Khali نیز به عنوان سه مکان خالی شناخته شده است. بیابان عربی حاوی بسیاری از کوه ها است. بالاترین آنها کوه النبی شعیب است. این کوه در یمن واقع شده است. با ارتفاع 3666 متر، النبی شعیب بالاترین نقطه در صحرای عرب است. با وجود شرایط آب و هوایی سخت، بیابان عربی منبع خوبی از منابع طبیعی از قبیل گاز طبیعی، نفت، فسفات و گوگرد است.

 


7 . صحرای Negev، جنوب فلسطین اشغالی

زیباترین بیابان ها

با حدود 4700 مایل مربع، بیابان نگو بیش از نیمی از زمین های فلسطین را اشغال می کند. در مقایسه با تعداد زیادی از تپه های شن و ماسه، آنچه در این بیابان دیده می شود، کوه  ها و دره های عمیق است.مهمترین قسمت زمین شناسی صحرای نگو یک دهانه فرسایش منحصر به فرد به نام  makhteshim است. این منطقه توسط صخره های نفس گیر زیبا احاطه شده است. یک پارک ملی  در یک دره زیبا از صحرای نگو وجود دارد. این واحه در این پارک ملی ایجاد شده توسط چشمه است .علاوه بر دیدگاه باور نکردنی، این پارک ملی، پیاده روی های فراموش نشدنی را از طریق بیابان نگو ارائه می دهد.

 


6. بیابان Mojave ایالات متحده

زیباترین بیابان ها

کویر Mojave کوچکترین کویر در شمال امریکا است. اشغال یک منطقه 25000 مایل مربعی، این کویر در Southeastern کالیفرنیا واقع شده است. این صحرا همچنین قسمتهایی از نوادا و آریزونا را پوشش میدهد. کویر Mojave محدود به کویر حوضه بزرگ است . برجسته ترین جاذبه کویری Mojave تپه های Kelso است. یک سیستم فضایی خیره کننده که 600 فوت ارتفاع دارد. این مکان های منحصر به فرد توسط باد جنوب شرقی ایجاد شده اند که دارای رنگ طلایی چشم نوازی هستند.از لحاظ پوشش گیاهی  تنها چند گونه دارد. این شامل آبی پالو verde، senna صحرا، justicia californica، mojave dalea و درخت جوشوا است. در میان این گونه، بیشترین معروفیت درخت Joshua است. این درخت را نمی توان در هر جای دنیا پیدا کرد. تا 15 تا 40 فوت ارتفاع رشد می کند و بیش از 150 سال زندگی می کند.

 


با ادامه مطلب زیباترین بیابان های دنیا همراه سایت برترین جاذبه ها باشید


5 . صحرای آتاکاما، شیلی

زیباترین بیابان ها

کویر Atacama خشک ترین بیابان در جهان است. این بیابان در شمال شیلی واقع شده است که بیش از 40540 مایل مربع مساحت دارد. Atacama تقریبا یک مکان بدون باران است. جالب توجه است، برخی از نقاط این بیابان هرگز بارندگی در آن ثبت نشده است. بارش متوسط ​​در کویر Atacama تنها 1 میلی متر در سال است. در هنگام مقایسه، کویر Atacama  پنجاه بار خشکتر از دره Death Valley کالیفرنیا است. خاک در این بیابان خشک و بی روح است. جالب است بدانید که خاک این بیابان نیز مانند خاک کره مریخ به نظر می رسد. به همین دلیل، چشم انداز Atacama ممکن است به نظر نرسد که یک مکان بر روی زمین است ، بلکه بیشتر یک تصویر فضایی است . ارتفاع بالا، آسمان روشن و آلودگی کم باعث می شود آتاکاما به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای ستاره شناسی و نجوم  باشد. سه ناحیه بین المللی  نجوم در صحرای آتاکاما وجود دارد.

 


4 . بیابان Sahara ، شمال آفریقا

زیباترین بیابان ها

با 3.6 میلیون مایل مربع، صحرای صحرای  Sahara Desert بزرگترین بیابان گرم و داغ در جهان است. اما با توجه به اندازه، صحرا سومین بیابان بزرگ در جهان است، پس از بیابان قطب شمال و  بیابان قطب جنوب ( توضیح این مورد در شماره یک داده خواهد شد ). این بیابان بزرگ، اکثر شمال آفریقا را پوشش می دهد. شامل مرز دریای مدیترانه به شمال، دره رود نیجر در جنوب، دریای سرخ در شرق و اقیانوس اطلس در غرب  ، حتی در چنین شرایط سخت، صحرای صحرا زیبایی بی نظیری دارد. دره های خشک، کوه ها، تپه های های شور، سازه های سنگی، تپه های ماسه ای، دشت های سنگی و اقیانوس ها در کنار صحرا بسیار زیبا و منحصر به فرد هستند. تقریبا 25٪ از صحرای صحرا تحت پوشش تپه ها قرار دارد. در بعضی از نقاط، تپه ها تا ارتفاع 590 فوت است.

 


3 . کویر گبی، آسیای مرکزی

زیباترین بیابان ها

با 500000 مایل مربع، پوشش سرزمین های مغولستان جنوبی و شمال غربی چین، بیابان Gobi بزرگترین بیابان در آسیا است. این کویر نیز به سرعت با نرخ 1390 مایل مربع بیش از چمنزارهای جنوب چین در سال گسترش می یابد. چشم انداز کویر گوبي عمدتا توسط سنگ ها خالی از ثمر مشخص می شود. این کویر دارای چند تپه شن و ماسه است.کویر گوبی شامل پنج منطقه اکوسیستم اصلی است از جمله استپ ، دریاچه ، دره  . این شامل ویژگی های مختلف زمین شناسی از قبیل کوه ها، نمکی، منظره سنگی و تپه های شن و ماسه می باشد. کویر گبی نیز اهمیت تاریخی بزرگی دارد. مسیر ابریشم باستان به کویر گابی رسیده است. غارهای Mogao، مجموعه ای از معابد غار بودایی واقع در غار جنوبی کوبی Gobi است که جز میراث جهانی یونسکو است .این غارها 1000 ساله از آثار هنری بودایی است.

 


2. بیابان Namib ، نامیبیا

زیباترین بیابان ها

کویر Namib یک بیابان ساحلی زیبا در نامیبیا است.با مسافت بیش از 1200 مایل در امتداد ساحل اقیانوس اطلس است و مساحت 31200 مایل مربع را پوشش می دهد. با حدود 55 میلیون سال قدمت، بیابان Namib یکی از قدیمی ترین بیابان های جهان است. با تپه های شن های بلند، کوه های ناهموار، دشت های سنگی و گونه های حیوانی و گیاهی منحصر به فرد کویری Namib مثل هیچ جایی بر روی زمین نیست . بیابان Namib خانه برخی از بلندترین تپه های شن و ماسه در جهان است.  شما می توانید از زیبایی تپه ها در بهترین حالت لذت ببرید، جایی که اقیانوس اطلس با بیابان Namib در بخش جنوبی تلاقی پیدا می کند . یکی از بخش های شناخته شده صحرای  Deadvlei است. در این منطقه درختان جالبی قرار دارند که در تصویر بالا مشخص شده اند . این یک بهشت عکاسی ​​و یکی از زیباترین مکانهای کاوش در جهان است.

 


1 . قطب جنوب

زیباترین بیابان ها

با کمال تعجب قطب جنوب یخ زده  به عنوان یک کویر در نظر گرفته شده است، زیرا میزان دریافت بارش سالانه آن تنها 6 اینچ است. با مساحت کل 5.4 میلیون مایل مربع، قطب جنوب بزرگترین بیابان در جهان است. قطب جنوب همچنین سردترین،خشک ترین نقطه وزش بادها  بر روی زمین است. با وجود تمام این واقعیت ها، این یکی از زیباترین مکان های جهان است. جالب توجه است، بالاترین دمای ثبت شده در قطب جنوب تنها 14.5 درجه سانتیگراد است. همانطور که می توانید فرض کنید پایین ترین دمای ثبت شده در زمین نیز در قطب جنوب، با  94.7 – درجه سلسیوس است. این نیز بامزه ترین مکان روی زمین است. باد در برخی از بخش های قطب جنوب می تواند به سرعت 200 مایل در ساعت برسد. تقریبا 98٪ قطب جنوب از یخ پوشیده شده است. ورقه یخ قطب جنوب بزرگترین قطعه ای از یخ روی زمین است. این قاره ی یخ زده نیز 70٪ از آب شیرین جهان را دارد. با وجود محیط خشن خود، برخی از حیوانات و پرندگان شگفت انگیز در قطب جنوب زندگی می کنند از جمله پنگوئن ها، فک ها، نهنگ ها، شیر دریایی، دلفین های خیره کننده ، albatross ( آلباتروس ها گروهی از پرندگان بزرگ هستند )  و shearwaters ( شیرواترها پرندگان دریایی بال بلند متوسط ​​از خانواده پترل هستند )  و petrels ( پترل ها یک گروه پارافیلتیک از پرندگان دریایی هستند )

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 76

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

بیایید با هم لیست 10 تا از گرانترین اتوبوس های لوکس دنیا در سال 2023 را در مجله جاذبه ها مرور کنیم و اطلاعات جالبی در مورد هر اتوبوس پیدا کنیم . 1. سوپر اتوبوس دبی – با قیمت 18 میلیون دلار این وسیله نقلیه از فیبر بسیار سبک و بادوام ساخته شده است که […]

در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای دنیا را از لحاظ جمعیت فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین کشورهای جهان به ترتیب بر اساس جمعیت 1. چین – 1.44 میلیارد 2. هند – 1.38 میلیارد 3. ایالات متحده – 331 میلیون 4. اندونزی – 273 میلیون 5. پاکستان – 220 میلیون 6. برزیل – 212 میلیون 7. […]

بزرگترین کشورهای دنیا کدامند؟ کشور روسیه در واقع با فاصله زیادی بزرگترین کشور دنیا از لحاظ مساحت است، اما برخی از کشورهای دیگر در رتبه بندی 10 کشور بزرگ دنیا ممکن است شما را شگفت زده کنند. در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای جهان را از نظر وسعت (مساحت زمین) فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .