سالادهای ایتالیایی در تمام دنیا شهرت زیادی دارند و با ترکیبی لذیذ از انواع سبزیجات و پروتئین، طعمی دلپذیر و ظاهری جذاب دارند. به طور معمول انواع سالاد های ایتالیایی با سس های خانگی و خوشمزه یک گزینه مناسب برای دورهمی ها و مهمانی ها محسوب می شود و رنگ و جلوه بی نظیری به سفره تان می بخشد. تنوع سالاد های ایتالیایی آن قدر زیاد است که معمولاً با هر سلیقه و مذاقی همخوانی دارد و کمتر کسی است که از طعم بی نظیر و ظاهر فوق العاده این سالادها لذت نبرد. در این مقاله با ما همراه باشید تا این خوشمزه های ایتالیایی را بشما معرفی نماییم .

 

سالاد آنتی پاستو ایتالیایی ( Antipasto Salad Italian )

سالاد آنتی پاستو، قطعا یکی از بهترین سالادهای سنتی در ایتالیاست که در دورهمی ها و مهمانی ها نیز سرو گشته و طرفداران پروپاقرص و خاص خود را دارد. این سالاد به ذائقه ما ایرانی نیز بسیار خوش می آید و میتوان با تهیه و سرو این سالاد در منزل، کودکان و نوجوانان خود را به مصرف انواع سالاد سبزیجات ایتالیایی عادت داد.

این سالاد که از ژامبون دودی، سالامی گوساله، پنیر پروولون دودی، پنیر موزارلا، گوجه فرنگی، زیتون کالاماتا ( زیتون یونانی) و ادویه ها و طعم دهنده های خوش طعم تشکیل شده، دارای انرژی قابل توجه و طعمی فوق العاده لذیذ می باشد. مصرف این سالاد خوشمزه با داشتن چنین موادی درون خود، می تواند زمینه ساز خوبی برای مصرف انواع سالاد ها باشد.

 

سالاد کاپرزه با سس پستو

هیچ چیز مانند یک سالاد تازه و خوشمزه با گوجه‌فرنگی در فصل تابستان نیست. سالاد کاپرزه با سس پستو (Caprese Salad with Pesto Sauce) ترکیبی جذاب از گوجه‌فرنگی و پنیر موزارلا است. این سالاد را همراه با سس پستو سرو می‌کنند.

 

سالاد

 

پانزانلا

پانزانلا (Panzanella) یک سالاد نانِ توسکانی است که غذایی ایده‌آل برای فصل تابستان به‌شمار می‌رود. این سالاد رسپی خاصی ندارد اما گوجه‌فرنگی و نان دو عنصر اصلیِ آن را تشکیل می‌دهند. خوردن این سالاد با یک نوشیدنی خنک در زیر نور آفتاب بسیار لذت‌بخش است.

 

سالاد

 

سالاد ایتالیایی سزار

سزار نوعی سالاد ایتالیایی است که برای اولین بار در سال ۱۹۲۴ میلادی توسط سرآشپز سزار کاردینی (cesare cardini) درست شد. در این سالاد مجموعه‌ای از مزه‌های ایتالیایی احساس می‌شود و مخلوطی از پنیر پارمزان، کاهو و سس ووستشیر است. سالاد سزار در نقاط مختلف دنیا به روش‌های متنوعی درست می‌شود و در آن از مواد گوناگونی استفاده می‌شود.

سالاد سزار یکی از خوشمزه‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین سالاد‌های ایتالیایی است که درحال حاضر شهرت بین‌المللی پیدا کرده است و در بیش‌تر رستوران‌های جهان سرو می‌شود. این سالاد در ایران هم بسیار محبوب است و در خیلی از کافه‌ها و رستوران‌ها سرو می‌شود و شاید بتوان گفت جزء چند سالاد پر طرفدار در ایران است.

کاپریس

در ابتدا گوجه فرنگی درآمریکا کشف شد اما واقعا می توان گفت که ایتالیایی های با هنر بهترین استفاده را از آن می کنند. مهد سالاد کاپریس ایتالیا است که با مواد اولیه ساده درست می شود اما ترکیب همین مواد ساده طعمی بسار عالی را خلق می کند. پنیر موتزارلای توپی، گوجه فرنگی و ریحون ایتالیایی، سه عنصری که در کنار هم تشکیل پرچم ایتالیا را می دهند و تقریبا همان ترکیبات پیتزای مارگاریتا هستند. البته که مزه های این سالاد را با کمی نمک دریایی و سرکه بالزامیک می توان خوشمزه تر کرد. این سالاد در اوایل دهه 20 و بعد از جنگ جهانی اول توسط یک کارگر وطن پرست ابداع شد، هدف خلق سالادی ساده و خوشمزه بود که یاد آور پرچم این کشور چکمه ای باشد. نخستین باری که در منوی رستورانی نام سالاد کاپریس چاپ شد در هتل کوییزانا بود. سالاد کاپریس خوشمزه بود اما نتوانست فراگیر شود جوری که اکثر مردم ایتالیا آن را بشناسند. در دهه 1950 ملک فاروق پادشاه مصر از سرآشپز خود خواست یک غذای خوشمزه و سبک برای عصرانه تدارک ببیند این غذا چیزی نبود جز سالاد کاپریس. این اتفاق در تاریخ ثبت و به تدریج باعث همه گیر شدن و علاقه مردم نسبت به سالاد کاپریس شد. این سالاد به سرعت محبوب و این محبوبیت موجب سفر توریستها برای کشف فرهنگ و مزه جزیره کاپریس شد.

 

سالاد

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 12

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

اکبر جوجه برند تجاری یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای ایران است که نامی آشنا نه‌تنها در شمال کشور، بلکه در سراسر ایران محسوب می‌شود. اگرچه این رستوران و غذای ایرانی فعالیت خود را از یک قهوه‌خانه کوچک بین‌راهی در شهرستان گلوگاه مازندران آغاز کرد؛ اما امروزه چندین شعبه در شهرهای مختلف دارد که کیفیت آن‌ها مثال‌زدنی […]

در سال‌های اخیر نفوذ اینترنت در زندگی مردم افزایش پیدا کرده است. ازاین‌رو اغلب کسب‌وکارها از جمله رستوران‌ها و فست‌فودها به‌دنبال ارائه خدمات خود از طریق اینترنت هستند. سفارش آنلاین غذا هم برای رستوران‌ها و هم برای مشتریان مزایای زیادی دارد. مزیت این روش خرید غذا برای رستوران‌ها فروش بیشتر است. همچنین برخی از رستوران‌ها […]

سالادهای ایتالیایی در تمام دنیا شهرت زیادی دارند و با ترکیبی لذیذ از انواع سبزیجات و پروتئین، طعمی دلپذیر و ظاهری جذاب دارند. به طور معمول انواع سالاد های ایتالیایی با سس های خانگی و خوشمزه یک گزینه مناسب برای دورهمی ها و مهمانی ها محسوب می شود و رنگ و جلوه بی نظیری به […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .