دروازه های تاریخی جاذبه توریستی مهمی در سرتاسر جهان اند. این اماکن ساخته شده برای احترام به افراد مهم و یا رویدادهای تاریخی اند. این معماری های ساخته شده از مناظر معماری عالی هستند که هر کدام داستان های خود را دارند. برخی از بناهای تاریخی قصری فوق العاده ای در سراسر جهان هستند. معرفی 10 تا از برجسته ترین بناها و دروازه های تاریخی دنیا.

10. Gateway Arch

دروازه های مشهور دنیا
این دروازه در سنت لوئیس، میسوری، روی رودخانه می سی سی پی است. این دروازه از جنس فولاد ضد زنگ و عجیب و غریب است، آن به عنوان یک قوس کانتینری مسطح ساخته شده است. با ارتفاع 192 متری، این دروازه بلندترین قوس در جهان است و همچنین بلندترین بنای یادبود نیمکره غربی و بلندترین ساختمان موجود در میسوری است. سفر به بالا محوطه 4 دقیقه طول می کشد .

 

9. دروازه رووا آگوستا Rua Augusta

دروازه های معروف جهان
بنای روآوآگوستا در لیسبون، پرتغال، در میدان تجارت قرار دارد. این سنگ بنا یک ساخت و ساز تاریخی است که به منظور بازسازی شهر پس از زمین لرزه مخرب در سال 1755 ساخته شده است. دارای 6 ستون و مجسمه های متعدد از شخصیت های تاریخی است.

 

8. دروازه Cinquantenaire

دروازه های تاریخی دنیا
بنای Cinquantenaire در بروکسل، بلژیک واقع شده است. این قصر سه گانه قابل توجه است که در مرکز پارک Cinquantenaire قرار دارد. این معماری منحصر به فرد آن است که با استحکاماتی از استان های بلژیک شناخته می شود و ستون های اصلی طرح Avenue de Tervuren و مهمتر از همه، گروه مجسمه کادریایی برنز در بالای بنا است.

7. دروازه کنستانتین   Constantine

دروازه های تاریخی دنیا
بنای کنستانتین بین تپه پالتین و کولوسئوم در رم است . این یک قوس  با شکوه است که برای پیروزی کنستانتین I در مکزنیوس در نبرد پل Milvian در 312 ساخته شده است. قوس از سنگ مرمر ساخته شده است که با سنگهای پیچیده قرن دوم بر روی سنگ ساخته شده است. این بنا قصری شگفت انگیز در میان دروازه ها است که هنوز در رم وجود دارد.

 

6. دروازه هند

دروازه های تاریخی دنیا
دروازه هند در دهلی نو، کشور هند واقع شده است. این یک یادبود جنگی است که برای برجسته کردن نقش 82000 سرباز ارتش هند که در زمان جنگ جهانی اول و دوم جنگ جهانی دوم جان خود را از دست دادند .این یک ساختار ساده با سنگ مرمر سیاه و سفید،  و چهار شعله دائمی است.

5. دروازه Triomf

دروازه های تاریخی دنیا
Arc de Triomf در بارسلونا، اسپانیا واقع شده است، در بالای خیابان Passeig de Lluís Companys. این یک قوس یادبود یا پیروزی است که برای دروازه اصلی ورود به نمایشگاه جهانی بارسلونا در سال 1888 ساخته شده است. این بنا با آجر قرمز ساخته شده است. در سبک Neo-Mudjjar است. نمای جلو دارای مجسمه سنگی است.

 

4. Siegestor

دروازه های معروف جهان
Siegestor در مونیخ آلمان واقع شده است، بین دانشگاه لودویگ ماکسیمیلین و Ohmstraße. این بنای قهوه ای خیره کننده دارای سه قوس است و مجسمه ای از بایرن با یک شیر که در بالای قایق و دیگر مجسمه ها دیده می شود. اکنون یک بنای تاریخی است که به عنوان یادآور صلح است.

 

3. Patuxai

دروازه های معروف دنیا
Patuxai در مرکز Vientiane، Laos واقع شده است. این یک بنای تاریخی است که به سربازان لائوس که برای استقلال از فرانسه تلاش می کنند اختصاص داده شده است. این بنای تاریخی توسط لائوس طراحی شده است.

 

2. بنای انقلاب مکزیک Monument to the Revolution

دروازه های معروف دنیا
بنای انقلاب در میدان جمهوری خواه در مرکز شهر مکزیکو سیتی واقع شده است. این  بنا دارای ارتفاع 67 متر است و بزرگترین قوس پیروزی در جهان محسوب می شود. این برای جشن انقلاب مکزیک ساخته شد.

 

1. دروازه Roosevelt روزولت

دروازه های معروف جهان
دروازه روزولت در ورودی شمال به پارک ملی یلوستون در گاردنر، مونتانا واقع شده است. این اولین ورودی اصلی یلوستون بود. این یک قوس پیروزی است، شناخته شده برای ظاهر  روستایی آن است. سنگ بنای قوس که توسط رئیس جمهور پیشین تئودور روزولت در سال 1903 ساخته شده بود.

 

* اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید بد نیست با تور مسافرتی استانبول از دروازه سنت رومانوس، یکی از دروازه های اصلی حصار قدیمی قسطنطنیه نیز دیدن نمایید . دروازه سنت رومانوس (St.Romanus) یکی از 5 دروازه مخصوص عبور عامه مردم بوده که از نظر موقعیت مکانی تقریبا در اواسط حصار قسطنطنیه در بخش خشکی قرار دارد. امروزه این حصار در محله توپکاپی استانبول و در کنار ایستگاه اتوبوس توپکاپی قرار دارد. در دو طرف این دروازه که بسیار جالب و دیدنی است، تندیس دو سرباز عثمانی قرار دارد که در حال نگهبانی از این دروازه میباشند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 5

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

بیایید با هم لیست 10 تا از گرانترین اتوبوس های لوکس دنیا در سال 2023 را در مجله جاذبه ها مرور کنیم و اطلاعات جالبی در مورد هر اتوبوس پیدا کنیم . 1. سوپر اتوبوس دبی – با قیمت 18 میلیون دلار این وسیله نقلیه از فیبر بسیار سبک و بادوام ساخته شده است که […]

در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای دنیا را از لحاظ جمعیت فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین کشورهای جهان به ترتیب بر اساس جمعیت 1. چین – 1.44 میلیارد 2. هند – 1.38 میلیارد 3. ایالات متحده – 331 میلیون 4. اندونزی – 273 میلیون 5. پاکستان – 220 میلیون 6. برزیل – 212 میلیون 7. […]

بزرگترین کشورهای دنیا کدامند؟ کشور روسیه در واقع با فاصله زیادی بزرگترین کشور دنیا از لحاظ مساحت است، اما برخی از کشورهای دیگر در رتبه بندی 10 کشور بزرگ دنیا ممکن است شما را شگفت زده کنند. در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای جهان را از نظر وسعت (مساحت زمین) فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .