استان گیلان یکی از سرسبزترین و زیباترین استان‌های کشور است. این استان همجوار با دریای خزر و رشته‌کوه‌های البرز است و بافت جلگه‌ای و کوهستانی آن بستری بسیار غنی از لحاظ طبیعی است. این استان علاوه بر جاذبه‌های طبیعی بی‌شمار؛ از جمله ییلاقات، مراتع، دشت‌ها، جنگل‌ها، کوهستان‌ها، دریاچه‌ها و رودها و آبشار‌های گوناگون، از غنای تاریخی بالایی نیز برخوردار است.

 


رشت

شهر رشت، مرکز استان گیلان، از زمان پیش از اسلام و دست کم در دوره ساسانیان وجود داشته است. در زمانی که حکومت ساسانی رو به فروپاشی می‌رفت، حکمرانی مستقل این دیار را گیلانشاه می‌نامیدند. آب و هوای رشت ازجمله آب و هوای معتدل کاسپین و شبه مدیترانه‌ای است که دارای تابستان‌های گرم و شرجی و زمستان‌های سرد و مرطوب است. رشت سومین شهر گردشگرپذیر ایران است.برای ساختن تعطیلاتی زیبا و به یادماندنی به سفر به رشت از مشاوره کارشناسان ما در هتل میخوام استفاده کنید.

مدرسه شاپور گیلان

این‌ مدرسه‌، از بناهای‌ اوایل‌ دوره‌ پهلوی‌ است‌ که‌ در راه‌ رشت-انزلی‌ قرار دارد و اولین ‌مدرسه‌ به‌ شیوه‌ی‌ امروزی‌ و با معماری‌ نوین‌ در گیلان‌ است که‌ در فهرست‌ آثار ملی‌ کشور به‌ ثبت‌ رسیده‌ است‌. مدرسه‌ قدیمی‌ معروف‌ به‌ شهید بهشتی‌ مربوط‌ به‌ دوره‌ قاجار نیز در رشت‌ قرار دارد.برای ساختن تعطیلاتی زیبا و به یادماندنی به سفر به گیلان از مشاوره کارشناسان ما در هتل میخوام استفاده کنید.

عمارت کلاه فرنگی گیلان

این عمارت که در میان پارک شهر رشت (باغ محتشم) جای گرفته از بناهای زیبای شهر رشت به شمار می‌آید. رودخانه گوهر رود با انحنای خاصی از جنوب ساختمان و باغ عبور کرده و زیبابی محیط اطراف بنا را دو چندان می‌سازد. باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی در زمان محمد صادق‌خان اکبر سردار محتشم ملقب به سردار معتمد ساخته شد. این بنا از بیرون سه طبقه به نظر می‌آید.برای ساختن تعطیلاتی زیبا و به یادماندنی به سفر به گیلان از مشاوره کارشناسان ما در هتل میخوام استفاده کنید.

کاروانسرای لات گیلان

کاروان‌سرای‌ لات‌ که‌ نزد اهالی‌ به‌ کاروانسرای‌ شاه‌ عباسی‌ نیز شهرت‌ دارد، در فاصله‌ ۳۵ کیلومتری‌ جنوب‌ شهرستان‌ رشت‌ واقع‌ شده‌ است‌. این‌ کاروانسرا فاقد کتیبه‌ است‌.

ولی‌ براساس ‌متن‌های‌ تاریخی‌، به‌ دستور منوچهر خان‌ معتمدالدوله‌ در سال‌ ۱۲۴۶ هجری‌ قمری‌ ساخته‌ شده‌ است‌. این ‌کاروانسرا حیاطی‌ مربع‌ شکل‌ با هفت‌ صفه‌ و اتاق‌ دارد. دروازه‌ کاروانسرا در ضلع‌ شرقی‌ آن‌ قرار دارد و مصالح‌ آن‌ نیز از آجر و ملات ساروج‌ است‌.

تالاب انزلی

تالاب انزلی به باور کارشناسان محیط زیست یکی از بزرگ‌ترین و جالب‌ترین تالاب‌های دنیا از نظر تنوع زیستی است و در ساحل جنوب غربی خزر و در غرب دلتای سفید‌رود، در جنوب شهر انزلی واقع است.این مقصد گردشگری همه ساله گردشگران فراوانی را جذب می‌کند، برای ساختن تعطیلاتی زیبا و به یادماندنی به سفر به انزلی از مشاوره کارشناسان ما در هتل میخوام استفاده کنید.

این تالاب وسعتی حدود ۲۸۰ کیلومتر مربع دارد و عمق آن ۱/۵ تا ۲/۸ متر است و جزایر کوچک و بزرگی از آن سر بیرون آورده‌اند. این تالاب در زمستان میزبان انواع پرنده‌های دریایی به ویژه قوهای سفید، غاز، اردک، مرغابی، چنگر و دیگر پرندگان مهاجر است. یکی از جذابیت‌های بی‌نظیر تالاب انزلی، نیلوفرهای آبی است که در سراسر تالاب به چشم می‌خورند.

لاهیجان

لاهیجان یکی از شهرهای دیدنی در استان گیلان است که با داشتن جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار در صدر نقاط دیدنی کشور قرار دارد. موقعیت جغرافیایی این شهر در ناحیه کوهپایه‌ای قرار دارد و تپه‌ ماهورهای آن را بوته‌های چای پوشانده‌اند.

لاهیجان، معروف به عروس شهرهای گیلان، دارای چشم‌اندازها و جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی است که همجواری شهر با یکی از زیباترین کوه‌های منطقه (شیطان کوه) و دسترسی آسان به آن با چشم‌اندازهای کوهپایه‌ای شامل باغ‌های سرسبز چای و مزارع برنج و چشمه‌های متعدد آن در سطح ملی در بخش گردشگری سرآمد است.برای ساختن تعطیلاتی زیبا و به یادماندنی به سفر به لاهیجان از مشاوره کارشناسان ما در هتل میخوام استفاده کنید.

شیطان کوه لاهیجان

این کوه سرسبز که در درون شهر قرار دارد، با درختان و شمشادهای کوتاه و سبز پوشیده شده است. این کوه به علت واقع شدن در داخل مجموعه شهری باعث به وجود آمدن چشم‌اندازهای زیبایی شده و گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.

بام سبز لاهیجان

در سال‌های اخیر با طراحی شهرداری لاهیجان، فضایی در بالای شیطان کوه ایجاد شده که به علت مشرف بودن به شهر به نام بام سبز شناخته می‌شود.

این محوطه سبز و زیبا به وسیله گذرگاهی از ورودی کوه و میان درختان به آبشار شیطان کوه متصل می‌شود. مجموعه بام سبز به علت جذابیت و منتهی شدن به مجموعه ارتفاعات مشرف به شهر و باغات چای، تعداد زیادی از دوستداران طبیعت را به خود جذب کرده است. تماشای روزها و شب‌های لاهیجان از فراز بام سبز، از دیگر جاذبه‌های این مجموعه تفریحی است.

تله‌کابین لاهیجان

تله کابین لاهیجان از دیگر جاذبه‌های تفریحی است. طول این تله کابین، هزار و ۵۵۰ متر است که از بام سبز به قله تاج خروس کشیده شده و در هر ساعت یک هزار نفر را جابه‌جا می‌کند. این تله کابین دو ایستگاه و پنج دکل دارد که اختلاف آن از سطح دریا، ۳۵۰ متر است.

احداث پارک مجهز به رستوران، کافی‌شاپ و انواع غرفه‌های آلاچیق و ایجاد فضای مناسب برای گردشگران از دیگر برنامه‌هایی است که برای احداث در ایستگاه‌های تله کابین در نظر گرفته شده است.

پارک جنگلی میر‌صفا گیلان

 

این پارک جنگلی طبیعی در خیابان شقایق (منتهی به دانشگاه آزاد اسلامی) قرار دارد و دارای تعدادی آلاچیق است که مورد توجه گردشگران است.

تالاب سوستان گیلان

 

این تالاب به دلیل اقلیم مناسب، آب شیرین، پوشش گیاهی و مواد غذایی مناسب، زیستگاهی برای پرندگان و آبزیان گوناگون است. همچنین دسترسی مناسب آن نیز می‌تواند مورد توجه مسافرین و توریست‌ها واقع شود.

راه‌های متفاوت با چشم‌اندازهای متنوعی برای رسیدن به این تالاب وجود دارد، ولی کوتاه‌ترین مسیر را می‌توان از میدان دانشگاه آزاد به سمت روستای سوستان و این تالاب طی کرد. میدان تربیت معلم به سمت سوستان نیز مسیر مناسبی برای طی کردن این مسیر است.برای ساختن تعطیلاتی زیبا و به یادماندنی به سفر به گیلان از مشاوره کارشناسان ما در هتل میخوام استفاده کنید.

ساحل چمخاله گیلان

ساحل چمخاله لنگرود با شرایط زیبا و دلپذیر خود در دنیا کم‌نظیر است؛ چرا که گفته می‌شود در دنیا دو شهر ساحلی به شکل دلتا وجود دارد که این حالت آب و هوای دلپذیر را پدید می‌آورد و لنگرود یکی از این دو شهر است.

چَمخاله، منطقه‌ای ساحلی بسیار زیبا و منحصربه‌فرد در استان گیلان است که در حدود ۱۰ کیلومتری شرق لنگرود، ۲۰ کیلومتری شرق لاهیجان و ۳۹ کیلومتری غرب رودسر قرار دارد. چمخاله دارای یکی از بهترین سواحل ماسه‌ای است که همه ساله در فصل‌های بهار و تابستان پذیرای جمع کثیری از مسافران و توریست‌ها است.برای ساختن تعطیلاتی زیبا و به یادماندنی به سفر به چمخاله از مشاوره کارشناسان ما در هتل میخوام استفاده کنید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 74

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

پیکاپ ویزا فرایندی جذاب و گاه چالش‌برانگیز است که در آن، شخص متقاضی ویزا، پس از طی مراحل اداری و دریافت تأیید نهایی، برای اخذ برچسب ویزا و نهایی کردن فرآیند، به سفارت یا کنسولگری کشور مقصد مراجعه می‌کند. این سفر، گامی مهم در مسیر تحقق رویاها و اهدافی تلقی می‌شود که فرد برای خود […]

در دنیای پیچیده و دائما در حال تحول معاملات آنلاین، انتخاب بروکری که نه تنها قابل اعتماد، بلکه همچنین سازگار با نیازهای فردی معامله‌گران باشد، بسیار حیاتی است. الیمپ ترید، با سابقه‌ای درخشان از ارائه خدمات معاملاتی در سطح جهانی، یکی از پلتفرم‌هایی است که می‌تواند در این راستا مورد بررسی قرار گیرد. این مقاله […]

ایتالیا، سرزمینی با قدمتی دیرینه، فرهنگ غنی، طبیعتی دل‌انگیز و مردمی خونگرم، همواره یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانیان بوده است. از گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های رم و فلورانس، تا تماشای غروب آفتاب در ونیز و میلان، سفر به ایتالیا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را رقم خواهد زد. اما پیش از هر چیز، […]

یک پاسخ به “سفر به سرسبزترین و زیباترین استان کشور در ایام نوروز- گیلان”

  1. این مطلب مفید بود ولی چون نمی‌دانم
    راست است یا دروغ ۳ستاره میدهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .