در شرایط فعلی جامعه که می‌توان گفت امکان خرید نقدی کالا تا حد زیادی از عمده مردم سلب شده و همچنین، با وجود نرخ رو به رشد تورم، وام فوری به یکی از اقتصادی‌ترین راه‌حل‌های خرید کالا تبدیل شده است که اکثر خریداران از آن بهره می‌برند.

دریافت اعتبار خرید اقساطی ، مزایای بسیار زیادی برای شما خواهد داشت؛ به‌خصوص، این که در شرایط بغرنج مالی می‌تواند به‌عنوان پشتوانه‌ای برای خرید کالا به حساب آید.

سایت‌های زیادی هستند که امکان دریافت وام با چک و سفته را به شما می‌دهند. برخی از این سایت‌ها مانند دیجی شهر، خود، یک فروشگاه قسطی نیز دارند که پس از اخذ وام می‌توانید نسبت به خرید کالای اقساطی از آن‌ها اقدام نمایید.

نکات کلیدی هنگام گرفتن وام فوری

در ادامه مقاله، برخی از مهم‌ترین فاکتورهایی که پیش از دریافت وام فوری باید در نظر بگیرید را بررسی خواهیم کرد.

1. امتیاز اعتباری خوب

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید قبل از اقدام به دریافت وام فوری در نظر بگیرید، امتیاز اعتباری خوب است. امتیاز اعتباری، به سابقه خوش‌حسابی شما بستگی دارد و هر بانکی، پیش از اعطای وام به مشتریان خود، این امتیاز را بررسی می‌کند؛ به‌عبارت‌دیگر، این امتیاز، میزان شانس شما در دریافت وام را نشان می‌دهد و با نمره اعتباری خوب، هیچ مشکلی در استفاده از خدمات خرید قسطی نخواهید داشت.

به‌همین خاطر است که همیشه باید در تلاش باشید تا امتیاز اعتباری خود را افزایش دهید؛ چرا که هرچه امتیاز شما بالاتر باشد، مشمول مزایای بیشتری خواهید شد. فرایند دریافت وام نیز برای افرادی که امتیاز اعتباری خوبی دارند، آسان و روان است.

2. معیارهای واجد شرایط بودن

معیارهای واجد شرایط بودن برای دریافت اعتبار خرید اقساطی ، ممکن است از بانکی به بانک دیگر متفاوت باشد؛ بنابراین، بهتر است به سایت ارائه‌دهنده وام فوری مراجعه کنید تا ایده کاملی در مورد معیارهای واجد شرایط بودن برای وامی که می‌خواهید از آن بهره‌مند شوید، به‌دست آورید.

فاکتورهای زیادی وجود دارد که ممکن است از سایتی به سایت دیگر متفاوت باشد؛ برای مثال، این احتمال وجود دارد که برخی سایت‌ها، فقط به افراد درون بازه سنی خاصی، خدمات ارائه دهند.

همچنین، درآمد شما، عامل مهم دیگری در دریافت وام فوری است؛ زیرا، باید بتوانید به ارائه‌دهنده وام، ضمانت دهید که توانایی کافی برای پرداخت اقساط ماهانه را دارید.

3. هزینه‌های جانبی دریافت وام فوری

ممکن است ندانید که دریافت وام فوری، غیر از اقساط ماهیانه، با برخی هزینه‌های جانبی همراه است.

به‌عنوان نخستین هزینه جانبی، طبق دستورالعمل‌های ارائه‌دهنده وام، مبلغی تحت‌عنوان کارمزد از شما دریافت می‌شود؛ علاوه‌برآن، ممکن است از شما خواسته شود که هزینه‌های بیشتری بابت جریمه دیرکرد، سلب مالکیت و غیره بپردازید.

این هزینه‌ها عمدتاً زمانی متوجه شما خواهند شد که شیوه پرداخت سالمی را پشت سر نگذاشته باشید؛ بنابراین، پیش از توافق با ارائه‌دهنده وام، باید اطمینان حاصل کنید که از این هزینه های اضافی آگاهی کامل دارید و این هزینه ها هیچ گونه استرس مالی برای شما در آینده ایجاد نمی کند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که زمانی که با بانک خود به توافق رسیدید، باید قوانین و مقررات ذکر شده در آن را به شدت رعایت کنید.

4. طرح بازپرداخت را به‌دقت بررسی کنید

کارشناسان مالی توصیه می‌کنند که پیش از امضای سند وام با چک و سفته ، برنامه بازپرداخت ارائه‌شده را به‌دقت مورد بررسی قرار دهید.

شما باید قادر باشید تا وام دریافتی را به‌راحتی و بدون هیچ‌گونه فشار مالی، بازپرداخت نمایید؛ به‌همین خاطر، لازم است تا اطلاعات دقیقی در مورد جزییات مربوط به نرخ بهره، مبلغ اقساط ماهیانه، مدت بازپرداخت و مواردی از این دست، کسب کرده و بررسی نمایید که آیا شرایط دریافت وام فوری با وضعیت مالی شما مطابقت دارد یا خیر.

اطلاع از برنامه بازپرداخت، همچنین، به شما کمک می‌کند تا بتوانید امور مالی خود را مطابق با آن، برنامه‌ریزی نموده و اقساط ماهیانه خود را بدون تاخیر بپردازید.

وام فوری

5. فقط به‌اندازه مبلغی که نیاز دارید، درخواست دهید

هنگامی که واجد شرایط دریافت اعتبار خرید اقساطی هستید، ممکن است پیشنهادات وام جذابی به شما ارائه شود. همیشه توصیه می‌شود که فقط به‌اندازه مبلغ مورد نیاز خود، وام بگیرید تا به‌این‌ترتیب، بتوانید از تنش‌های مالی غیرضروری جلوگیری نمایید.

شما قادر خواهید بود تا هر زمان که نیاز داشتید، دوباره برای وام دیگری درخواست دهید.

6. نرخ‌های سود قابل‌مذاکره

با یک امتیاز اعتباری خوب، ممکن است پیشنهادهای زیادی برای استفاده از وام‌های فوری و خرید از فروشگاه قسطی ، پیش روی شما قرار بگیرد.

درچنین‌شرایطی، ممکن است این شانس را داشته باشید که با ارائه‌دهنده وام در مورد نرخ بهره مذاکره کنید. یک وام فوری، معمولاً نرخ بهره بالاتری دارد؛ بنابراین، مذاکره در مورد نرخ بهره پایین‌تر ممکن است برای شما سودآور بوده و از مبلغ اقساط ماهیانه بکاهد.

7. گزینه سلب مالکیت

بهره‌مندی از امکان سلب حق مالکیت، در مواردی می‌تواند بسیار مفید باشد. فرض کنید شرایط شما به‌گونه‌ای رقم بخورد که بخواهید وام را زودتر از موعد مقرر بازپرداخت نمایید. برای چنین اقدامی لازم است تا گزینه‌ای جهت سلب مالکیت در قرارداد شما وجود داشته باشد.

وام‌های فوری، اغلب یکی از در دسترس‌ترین گزینه‌ها برای برآورده کردن نیازهای مالی شما در مواقع اضطراری درنظر گرفته می‌شوند؛ با این حال، مد نظر قرار دادن نکات ذکرشده در بالا به شما کمک می‌کند تا بدون هیچ مانعی، از وام استفاده کرده و درصورت نیاز بتوانید نسبت به تسویه زودهنگام آن، اقدام نمایید.

جمع‌بندی

فهرست فوق، برخی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام دریافت وام با چک و سفته باید در نظر بگیرید.

این موارد به شما کمک خواهد کرد تا با بینش دقیق‌تری نسبت به دریافت وام فوری و خرید از فروشگاه قسطی اقدام نموده و تجربه مالی بهتری را پشت سر بگذارید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!