برنامه‌ریزی مالی برای مهاجرت به استرالیا امری است که به ظرافت و دقت بالایی نیاز دارد. به طور کلی روند مهاجرت از جمله موارد مهمی به شمار می‌آيد که هر گام از آن باید با تحقیق و اقدامات آگاهانه پشت سرگذاشته شود. تنها در این صورت می‌توان اطمینان پیدا کرد که نتیجه نهایی با خواسته‌های ما همخوانی دارد.
از جمله مهم‌ترین مورادی که در این زمینه باید مورد بررسی قرار بگیرند می‌توان به گزینه‌های خاصی همچون هزینه‌های زندگی در استرالیا، نحوه کسب درآمد در این کشور و موارد مشابه یاد کرد. اگر قصد دارید اطلاعات خود را در این مورد این هزینه‌ها افزایش دهید، توصیه می‌کنیم که حتما اپلیکیشن مگنی را دانلود کنید تا بتوانید تمام سوالات خودتان را در مورد مهاجرت، کار و هزینه های زندگی در استرالیا از هموطنان و افراد متخصص در مگنی پرسیده تا با دید یهتر و اطلاعات جامع تری به استرالیا مهاجرت کنید.

هزینه‌هاى مهاجرت به استراليا

هزینه‌هایی که جهت مهاجرت به استرالیا پرداخت می‌کنید عموما‌ً به دو دسته اصلی طبقه‌بندی می‌شوند. برخی از این هزینه‌ها مربوط به پیش از ورود شما به کشور استرلیا هستند و برخی دیگر پس از ورود به استرالیا مطرح می‌شوند. در یک مهاجرت موفق، هر دوی این موارد به خوبی مورد بررسی قرار می‌گیرند و هر کدام از آن‌ها دارای اهمیت قابل توجهی هستند.

مهم‌ترین نکته‌ای که بر روی میزان هزینه‌های شما اثر می‌گذارد، نوع ویزای انتخابی است. قاعدتاً هزینه‌های مربوط به ویزای تحصیلی با هزینه‌های پرداختی برای ویزای سرمایه‌گذاری تمایزات بسیار زیادی دارند. خوشبختانه می‌توان بیان کرد که هزینه‌های کلی مهاجرت به این کشور بی‌نظیر به نسبت مناسب به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: شرایط مهاجرت به استرالیا 2024 (هزینه و مدارک موردنیاز)

نباید فراموش کرد که مناسب بودن همین هزینه‌ها موجب شده است تا امروزه استرالیا به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورها مهاجر‌پذیر جهان شناخته شود. با یک تخمین صحیح در این رابطه می‌توانید اطمینان پیدا کنید که در زمان پرداخت هر دو دسته‌بندی به مشکل خاصی برخورد نمی‌کنید و به عنوان یک مهاجر موفق به فعالیت خود در کشور استرالیا ادامه خواهید داد. در ادامه بیشتر به موضوع برنامه‌ریزی مالی برای مهاجرت به استرالیا می‌پردازیم.

مهاجرت به استرالیا

پس انداز براى مهاجرت | برنامه‌ریزی مالی برای مهاجرت به استرالیا

گزینه دیگری که باید به آن اشاره کردیم، بحث پس‌انداز است. داشتن پس انداز مناسب به شما کمک می‌کند که با چالش‌های مالی متفاوتی در مسیر مهاجرت مواجه نشوید و بتوانید به سادگی از پس پرداخت چنین موارد برآيید. اینکه برای پس انداز مبلغ مدنظر خود از چه روشی استفاده می‌کنید به خود شما بستگی دارد و نمی‌توان یک روش اختصاصی را به عنوان بهترین گزینه بیان کرد.

از سوی دیگر، باید بدین نکته توجه داشته باشید که میزان پس از انداز موردنیاز برای این امر به تعداد اعضای خانواده شما نیز بستگی دارد. مهاجرت به صورت مجردی قطعاً نیاز به پس انداز بسیار زیادی نخواهد داشت، اما اگر قصد دارید به همراه همسر و فرزندان خود مهاجرت کنید، باید به فکر جمع‌آوری یک پس‌انداز قابل قبول باشید. از آنجایی که پس انداز موردنیاز برای این امر به ازای هر فرد متفاوت است، توصیه مي‌‌کنیم که حتماً از مشاوران مجرب در این رابطه کمک بگیرید. تنها مشاوران مهاجرتی می‌توانند به شما کمک کنند که تعیین نمایید که برای گذر از هر مرحله باید چه هزینه خاصی را پرداخت کنید.

سرمایه گذاری در کشور استراليا

سرمایه‌گذاری در استرالیا انتخابی عالی برای افرادی است که قصد دارند به درآمد مناسبی دست پیدا کنند. این کشور از یک اقتصاد پویا و بدون فساد مالی برخوردار است، امری که سرمایه‌گذاری در آن را به یک گزینه قابل قبول تبدیل می‌کند. اگر با ویزای سرمایه‌گذاری به استرالیا مهاجرت کرده‌اید،‌ می‌توانید به سادگی از درآمد کسب شده توسط این روش بهره ببرید.

به یاد داشته باشید که برخی از ویزاهای ارائه شده توسط دولت استرالیا اجازه سرمایه‌گذاری را به مهاجران خارجی نمی‌دهند. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید با ویزای تحصیلی نسبت به سرمایه‌‌گذاری شرکت‌های مختلف این کشور اقدام کنید. در بخش بعدی برنامه‌ریزی مالی برای مهاجرت به استرالیا به درآمد موردنیاز برای انجام این امر اشاره می‌‌کنیم.

مهاجرت به استرالیا

درآمد مورد نياز براى مهاجرت | برنامه‌ریزی مالی برای مهاجرت به استرالیا

هزینه‌های زندگی در استراليا در رده سطح اکثر کشورهای غرب اروپا و همچنین کانادا قرار دارد. دلیل این امر را می‌توان به شباهت بسیار زیاد سیستم مالی این کشور به چنین مواردی ارتباط داد. میزان درآمد شما در استرالیا باید به حدی باشد که علاوه بر هزینه‌های خود، توانایی پرداخت هزینه‌های مربوط به همسر و فرزندانتان را نیز داشته باشید. این موضوع رابطه با اقامت مالى موردنياز براى ويزای کشورهای اروپایی خاصی همچون آلمان و یا انگلستان نیز صدق می‌کند.
باز هم باید به این نکته اشاره کرد که میزان درآمد و سرمایه شما جهت مهاجرت به استرالیا عملاً به نوع ویزای مدنظر ارتباط دارد. به عنوان نمونه، برای مهاجرت تحصیلی باید آنقدر درآمد داشته باشید که بتوانید هزینه شهریه دانشگاه را پرداخت کنید. علاوه بر این موارد،‌ باید به پرداخت هزینه‌های دیگری همچون ترجمه مدارک، مراجعه به سفارت، انجام معاینات پزشکی و موارد مشابه آن نیز فکر کنید.

پرداختن به هزینه‌های اولیه پس از ورود به استراليا

به منظور پرداخت کلیه هزینه‌های اولیه خود پس از ورود به استرالیا راهکارهای مختلفی در پیش روی شما قرار دارد. ساده‌ترین راهکار آن است که مقداری وجه نقد با خود به همراه داشته باشید تا بتوانید به کمک آن هزینه‌های اولیه‌تان را پوشش دهید.
گزینه دوم آن است که به محض ورود به دنبال دریافت یک کردیت کارت یا کارت اعتباری باشید. این کارت‌ها به شما اجازه می‌دهند تا در یک بازه زمانی مشخص، مقداری پول دریافت کنید و سپس در پایان ماه همان‌ مقدار را به شرکت ارائه‌دهنده کریدیت کارت بازپرداخت نمایید. این موضوع در زمان برنامه‌ریزی مالی برای مهاجرت به استرالیا اهمیت بالایی دارد.
به یاد داشته باشید که انتخاب چندین کریدیت کارت گوناگون می‌تواند بر امتیاز مالی شما اثر بگذارد و همین امر در آینده اموری مانند وام گرفتن و یا خرید خودرو را به امری دشوار برایتان تبدیل می‌‌کند. بنابراین، بهتر است تنها بر روی یک یا دو کریدیت کارت تمرکز کنید.

برنامه‌ریزی مالی برای زندگی در استراليا

به منظور ایجاد یک برنامه‌ریزی مالی جهت زندگی در استرالیا باید سه شاخصه اساسی را مدنظر خود قرار دهید. این سه مورد عبارت‌اند از: هزینه مسکن، هزینه حمل و نقل و هزینه خوراک. چنانچه بتوانید این هزینه‌‌ها را به شکل مناسبی پرداخت کنید، امکان استفاده از درآمد باقی‌مانده برای مواردی همچون پوشاک، تفریحات و… وجود دارد.
به منظور ایجاد یک برنامه‌ریزی مالی صحیح می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهند درآمد خود را برای نیازهای گوناگونی تقسیم‌بندی نمایید. به دلیل تفاوت قیمت‌ها امکان به کارگیری برنامه‌ریزی مالی خاصی که در ایران از آن استفاده می‌کرده‌اید در استرالیا وجود ندارد. شایان ذکر است که هزینه‌های هر فرد و هر خانواده نسبت به سایر مهاجرین متمایز خواهد بود. به عنوان مثال، ممکن است شما ترجیح دهید که بیشتر درآمد خود را صرف زندگی در یک مسکن بزرگ‌تر کنید در حالی که یک خانواده دیگر بیشتر به موضوع خوراک و یا حمل و نقل توجه داشته باشند.

تسهيلات مالى براى مهاجران | برنامه‌ریزی مالی برای مهاجرت به استرالیا

در استرالیا تسهیلات مالی به صورت مستقیم در اختیار مهاجران قرار نمی‌‌گیرد، بلکه از طریق خدمات گوناگون به آن‌ها ارائه می‌شود. برای درک بهتر این موضوع می‌توانیم به خدمات درمانی ارائه شده توسط دولت کشور استرالیا اشاره کنیم که خود موضوعی با ارزش در زمینه برنامه‌ریزی مالی برای مهاجرت به استرالیا است.

مهاجران خارجی نیز همانند شهروندان این کشور توانایی برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده توسط بیمارستان‌های دولتی را دارند. این موضوع یک امر بسیار مهم است و حتی در کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا نیز یافت نمی‌شود.
گزینه دیگری که باید به آن اشاره کنیم، امکان تحصیل رایگان فرزندان مهاجران است. فرزندان شما نیز می‌توانند به صورت رایگان تا پایان مقطع دبیرستان در مدارس دولتی استرالیا ادامه تحصیل دهند. حتی در زمان ورود به دانشگاه امکان استفاده از بورسیه‌های مختلف برای آن‌ها وجود دارد.

راهکارهای بهینه برای سرمایه‌گذاری در بازار مالی استرالیا

مهاجرت به استرالیا

اقتصاد بسیار پیشرفته استرالیا موجب شده است تا این کشور به یک گزینه عالی برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود. بسیاری از ابر شرکت‌های جهان در این کشور شعبه اختصاصی خود را دارند. از سوی دیگر، اقتصاد استرالیا به صورت بازار آزاد اداره می‌شود و در نتیجه شرکت‌های خصوصی می‌توانند در زمان مناسبی به رشد بی‌نظیری دست پیدا کنند.
از جمله راهکارهای مناسب جهت سرمایه‌گذاری در بازار مالی این کشور می‌توان به تحقیق در مورد میزان معاملات هر یک صنایع مختلف اشاره کرد. به عنوان مثال، در سال‌های اخیر مواردی همچون سرمایه‌گذاری در صنایع دیجیتال و همچنین سرمایه‌گذاری در صنایع عمرانی بیشترین میزان سود را به همراه داشته‌اند.
روند سرمایه‌گذاری شما در استرالیا باید با توجه به عواملی همچون میزان درآمد و همچنین تخصص کلی‌تان تعیین شود. بهتر است به سراغ سرمایه‌گذاری در بازارهایی بروید که آشنایی کاملی با آن‌ها دارید و یا خودتان در گذشته به صورت مستقیم با آن‌ها در ارتباط بوده‌اید.

سخن پایانی

در این متن به برنامه‌ریزی مالی برای مهاجرت به استرالیا اشاره کردیم. استرالیا یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی در جهان است که با انتخاب آن می‌توانید آینده‌ای روشن را برای خود و فرزندانتان به ارمغان بیاورید. نکته مهمی که در طی روند مهاجرت به این کشور باید به یاد داشته باشید، تعیین یک برنامه‌ریزی مالی مناسب است. تمامی مهاجران موفق به این موضوع مهم توجه دارند و به همین جهت می‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند.
اگر قصد دارید به این جلگه از مهاجران بپیوندید، باید به سراغ بهره‌گیری از تکنیک‌های برنامه‌ریزی مالی صحیح و همچنین استفاده از استراتژی‌های سرمایه‌‌گذاری در بازارهای مختلف این کشور بروید. مشاورانی که در این زمینه دارای سابقه کافی هستند می‌توانند به پرسش‌هایتان پاسخ دهند و به شما کمک کنند تا از پس پرداخت تمامی هزینه‌های مهاجرتی خود برآیید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!