اگر شما هم قصد سفر از قم به استانبول را دارید، اما نمی‌دانید از کجا آغاز کنید، بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. با کمی تامل نحوه سفر از قم به استانبول را به شما خواهیم گفت. با یک آژانس مسافرتی خوب، قطعا یک سفر دلچسب و پر از خاطره را در شهر زیبای استانبول تجربه می‌کنید. پس برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه رفتن از قم به استانبول تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برای کسانی که به استانبول سفر می‌کنند همیشه این سوال مطرح می‌شود که بهترین زمان برای سفر به استانبول چه زمانی است؟ باید بگوییم که موارد زیادی در تعیین زمان سفر به استانبول موثر است.

اما قبل از پرداختن به این موضوع ابتدا شما باید تعیین کنید که از کدام شهر قصد سفر به استانبول را دارید؟ بعد از تعیین شهر مبدا، باید به دنبال یک آژانس مسافرتی معتبر باشید. آیا می‌دانید از مبدا قم چگونه و در چه زمانی به استانبول سفر کنید؟ بهترین زمان سفر به استانبول از قم چه زمانی است؟ با احتساب آب و هوای استانبول، فصل سفر، هزینه‌های سفر، در این مطلب سعی می‌کنیم در مورد بهترین زمان سفر به استانبول از قم با شما صحبت کنیم.

بهترین زمان برای سفر به استانبول از قم

بهترین زمان سفر به استانبول از قم

شهر استانبول به عنوان پایتخت گردشگری ترکیه، یکی از شهرهای جذاب جهان است که در بین گردشگران بسیار محبوب بوده و به دلیل زیبایی‌های فراوان مقصد مورد علاقه بسیاری از مردم جهان است. اما زمانی که قصد سفر به استانبول را دارید باید بر اساس هدف سفر و بهترین زمان سفر به استانبول این کار را انجام دهید.

در واقع دلیل اینکه ما به شما توصیه می‌کنیم در بهترین زمان برای سفر به استانبول به سفر تفریحی، گردشگری یا کاری خود بروید این است که شهر استانبول در فصول مختلف سال دارای امکانات متفاوتی است. مثلا اگر می‌خواهید برای خرید به این شهر سفر کنید، بهتر است در ماه‌هایی از سال سفر کنید که اجناس مغازه‌ها قیمت مناسبی دارند و به همین ترتیب می‌توانید با هزینه کمتر خرید بیشتری انجام دهید.

یا اگر می‌خواهید به مکان‌ها و مراکز دیدنی مختلف این شهر سفر کنید، بهتر است در مواقعی که استانبول آب و هوای بسیار خوبی دارد و یا در زمان‌هایی که بازدیدکنندگان در شهر کمتر از زمان‌های دیگر است به استانبول بروید.

آژانس آریا پردیس قم با بررسی اهداف مختلفی که ممکن است افراد از سفر به استانبول داشته باشند، اطلاعاتی در مورد بهترین زمان سفر به استانبول گردآوری کرده است که در ادامه به آن‌ها اشاره می کنیم.

انتخاب بهترین موقع برای سفر به استانبول، بسیار اهمیت دارد که مشخص کنید به چه دلیل به استانبول سفر می‌کنید و چه انتظاری از این سفر دارید؟ برای نمونه اگر قصد دارید در فصول سرد سال به استانبول سفر کنید، باید بدانید که تعداد حراج‌ها در فصل زمستان کمتر از فصول گرم سال است. بنابراین نباید در فروشگاه‌های شهر منتظر قیمت‌های تخفیفی باشید.

مسافرانی که با آژانس‌های گردشگری به شهر استانبول سفر می‌کنند همواره این سوال را مطرح می‌کنند که بهترین زمان برای سفر به شهر استانبول چه زمانی است؟ چه موقعی برای بازدید از دیدنی‌های این شهر مناسب است؟چه زمانی آب و هوای استانبول در بهترین حالت است؟ چه زمانی شهر ساکت است؟ چه زمانی قیمت هتل‌ها بالا یا پایین است؟ جشنواره ها و فستیوال‌های محلی چه زمانی برگزار می‌شود؟ می‌بینید که بهترین زمان سفر به استانبول برای هر کسی متفاوت است!

بسیاری از گردشگران و مسافرانی که به استانبول سفر کرده اند معتقدند که سه ماه ابتدایی سال، بهترین زمان برای سفر به استانبول است زیرا می‌توانید بهترین‌های استانبول را تجربه کنید. استانبول در این ماه از سال، خود را برای جشنواره‌‎ها و رویدادهای سرگرم کننده آماده می کند و شما می‌توانید از این رویدادها نیز لذت ببرید.

اما اگر برنامه‌های سفر شما به استانبول در فصل بهار تنظیم نشده است، پیشنهاد می‌کنیم برنامه های خود را به فصل پاییز موکول کنید و بازدید از این شهر را در این فصل از دست ندهید. مناظر پاییزی مناطق مختلف استانبول زیبایی‌های خارق العاده ای را به نمایش می‌گذارد که ارزش دیدن را دارد. آژانس گردشگری آریا پردیس قم افتخار دارد در زمینه سفر به استانبول خدمات شایانی را به مسافران عزیز شهر قم ارائه نماید.

بهترین زمان برای گردشگری استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول از قم

همانطور که می‌دانید بهار فصلی است که طبیعت در همه جای دنیا زیباترین شکل خود را دارد. بنابراین اگر قصد سفر به استانبول از مبدا قم را دارید می‌توان گفت بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل بهار و پاییز است. در واقع در فصل بهار و پاییز هوا بسیار مطبوع است و میانگین دمای شهر حدود 15 درجه سانتیگراد است.

همچنین یکی از مزیت‌های دیگری که فصل پاییز و بهار را به بهترین زمان برای سفر به استانبول تبدیل می‌کند این است که تعداد گردشگران در این فصول نسبت به فصول دیگر کمتر است و به همین دلیل می‌توانید بدون ازدحام آزاردهنده و ترافیک سنگین به این شهر سفر کنید.

برای کسانی که هدفشان تفریح و گذراندن اوقات خوش در شهر و بازدید از مکان‌های دیدنی استانبول است، فصل بهار و پاییز، فصول مناسبی برای سفر است. پس از تعطیلات نوروزی در ایران به تدریج از تعداد سفرهای داخلی و خارجی کاسته می‌شود. در این زمان گردشگران کمتری به استانبول می‌آیند و آب و هوای منطقه نیز بسیار مطبوع است. قبل از مهرماه، تعداد گردشگران منطقه کمتر از حد معمول است. و می‌توانید با خیال راحت از دیدنی های شهر دیدن کنید. همچنین اواسط فروردین و اردیبهشت برای کسانی که قصد سفر برای شرکت در جشنواره های ترکیه را دارند زمان مناسبی است.

استانبول در تابستان شلوغ‌ترین حالت خود را دارد. این زمانی است که شهر شلوغ می‌شود و گردشگران همه جا هستند. اگر برنامه شما فرار از شلوغی و یافتن آرامش است، در تابستان به استانبول نروید.

به جای تابستان می‌توانید در پائیز به این شهر بروید. طبیعت استانبول در این زمان بسیار زیبا است و مناظر دلپذیری را برای بازدید ایجاد می‌کند. اگر در ساعات صبح به کاخ توپکای رفتید، می‌توانید در اوقات فراغت خود یک بازدید آرام داشته باشید.

استانبول در زمستان گردشگران کمتری دارد. زیرا هوای منطقه سرد و برفی است. با این حال، کسانی هستند که برای تعطیلات کریسمس به این منطقه می‌روند.

در زمان درست، در مکان درست باشید!

بهتر است بدانید ساعات کاری برخی از مراکز دیدنی استانبول مانند مسجد ایاصوفیه، آکواریوم فلوریا استانبول و دیگر جاذبه های استانبول با یکدیگر متفاوت است، پس سعی کنید قبل از رفتن از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید. آژانس گردشگری و مسافرتی آریا پردیس قم درخدمت همشهریان عزیز می‌باشد تا بهترین خدمات گردشگری و سفر به استانبول را به مسافران گرامی ارائه نماید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!