1X با پشتیبانی OpenAI یک بار دیگر 100 میلیون دلار برای مسابقات ربات های انسان نما جمع آوری می کند.

همانطور که می‌دانید ساخت ربات‌های انسان‌نما یکی از حوزه‌های سخت و پیچیده در عرصه رباتیک است. در این حوزه سال‌هاست که تحقیق و توسعه‌ای صورت می‌گیرد و هر ساله شاهد پیشرفت‌های جدیدی هستیم.

از جمله پیشرفت‌های دهه اخیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– بهبود قابل توجه در ظاهر و حرکات اندام‌های ربات‌ها به سمت شبیه‌سازی بهتر انسان

– قابلیت‌های بیشتر و پیچیده تر در ارتباط چشمی، حرکات صورت و انعطاف‌پذیری بدن

– ایجاد هوش مصنوعی قوی‌تر برای پردازش زبان و ارتباط بهتر ربات با انسان

– توسعه موتورهای پیشرفته برای حرکت‌دهی مناسب‌تر اندام‌ها

– بهبود ظاهر و مواد بکار رفته به سمت شبیه‌سازی طبیعی تر با پوست مصنوعی و مو

احتمالا با ادامه تحقیقات در آینده نزدیک شاهد پیشرفت‌های بیشتری خواهیم بود.

OpenAi یک شرکت هوش مصنوعی است که در سال 2014 توسط دیمیتری زیلبر و الکسای أگن تاسیس شد. اهداف اصلی این شرکت عبارت است از:

– توسعه الگوریتم‌های یادگیری عمیق برای خلق هوش مصنوعی مفید و بی‌خطر

– پژوهش بر روی تکنیک‌های محافظت از امنیت و کنترل ایمن الگوریتم‌های هوش مصنوعی

– همکاری با دانشمندان دیگر برای پیشرفت تحقیقات در رشته هوش مصنوعی

– به اشتراک گذاشتن مدل‌ها و دستاوردهای تحقیقاتی با عموم به طور رایگان

نئو یک شرکت مستقل تحقیقاتی در زمینه هوش مصنوعی است که در سال 2021 توسط اسکات بورنشتاین و دیگران بنیانگذاری شد. اپن ای آی در سال 2022 اعلام کرد که با نئو همکاری خواهد کرد تا محققان و مهندسان دو شرکت بر روی پروژه‌های مشترک در زمینه‌هایی مختلف کار کنند. یکی از دلایل نیاز به آموزش هوش مصنوعی ایجاد فرصت برای همکاری های شرکت ها در زمینه های مختلف است.

همکاری این دو شرکت بزرگ باعث پیشرفت بیشتر در زمینه‌های مختلف شده و توسعه هوش مصنوعی بی‌خطر (ادعا شده) را بیشتر میکند و هر دو سازمان هدف مشترکی برای استفاده بشردوستانه از این فناوری دارند.

بورنیچ گفت: «همکاری با OpenAI در ارائه بینشی نسبت به پیشرفت‌ها و روندهای آینده در هوش مصنوعی بسیار مهم بوده است و داشتن آنها به عنوان یک شریک قوی به طور قابل توجهی به تمرکز ما بر روی پروژه نئو کمک کرد، به ویژه در حل مشکلات مربوط به شبیه سازی افکار و رفتار انسان در یک ماشین.

ربات انسان نما

طرح های تامین مالی

آخرین تزریق نقدی از میان سرمایه گذاران EQT Ventures است، یک شرکت VC که قبلا از استارت آپ هایی مانند Varjo و Einride حمایت می کرد.

تد پرسون، یکی از شرکای این شرکت، می‌گوید: همانطور که با افراد بیشتری صحبت کردیم، تصویری از این اتفاق در پنج تا هفت سال آینده ظاهر شد. 1X با سرعت به سوی واقعیتی حرکت می کند که در آن ربات ها فقط در فیلم ها یا خطوط مونتاژ وجود ندارند، بلکه در میان ما قدم می زنند و محل کار و زندگی ما را بهبود می بخشند.

با 100 میلیون دلار اضافی در کیف پول، این واقعیت نزدیک تر می شود. Børnich تاریخ عرضه را اعلام نکرد، اما او انتظار دارد که پیش‌سفارش‌های Neo «در مدت زمان کوتاهی» شروع شود.

این اتفاق می تواند آن ها را در یک مسابقه واقعی قرار دهد، رقابتی که در آن ربات Optimus تسلا که ایلان ماسک امیدوار است تا سال 2027 آن را به فضا پرتاب کند. جدول زمانی ماسک غیرقابل اعتماد است، اما یک چیز مسلم است: بازار انسان‌نماها در حال داغ شدن است.

اپن‌ای‌آی تاکنون مدل‌های هوش مصنوعی مفیدی همچون GPT-3 و CLIP را منتشر کرده است. هدف آن‌ها استفاده بشردوستانه از فناوری هوش مصنوعی است. مسابقه برای تکمیل ربات های انسان نما یکی از داستان های فناوری جذاب در سال 2024 خواهد بود. البته سال گذشته شاهد داغ شدن این موضوع بودیم، زیرا شرکت‌هایی مانند تسلا، اپترونیک و فیگور سیستم‌های خود را معرفی کردند.

مشارکت تایگر گلوبال مطمئناً قابل توجه است، اما این OpenAI است که پیشتاز است، شرکتی که بیشترین توجه را جلب میکند که قابل درک هم هست، با توجه به نقشی که این شرکت در رشد فضای هوش مصنوعی مولد در سال گذشته ایفا کرده است. این فناوری زیربنایی تقریباً به طور قطع نقش بزرگی در شکل دادن به آینده روباتیک ایفا خواهد کرد و OpenAI ظاهراً اسب خود را انتخاب کرده است.

هدف این شرکت ها مقابله با یک مسئله مشابه یعنی کمبود نیروی کار در جهان است. با این حال، همچنان مخالفت ها وجود دارد، برخی معتقدند چنین سیستم هایی بیش از حد مهندسی شده اند. دیگران (احتمالاً به حق) اصرار دارند که عملکرد واقعی همه منظوره بسیار دورتر از آن چیزی است که ما تصور می کنیم.

اگر شما هم به هوش مصنوعی علاقه دارید و قصد دارید در این حوزه آموزش ببینید، پیشنهاد ما شرکت در دوره های آموزشی آکادمی فرااپلای است، این دوره ها با آموزش های پیشنیاز های لازم آغاز میشود و اگر در زمینه برنامه نویسی یا کامپیوتر هیچ اطلاعاتی هم نداشته باشید میتوانید از آن ها استفاده کنید و در آینده شما هم به عنوان متخصص هوش مصنوعی در این حوزه فعالیت کنید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!