روش کدینگ چیست؟

تاکنون روش‌های یادگیری و روش‌های گوناگونی بمنظور تسریع یادگیری (که به روش‌های یادافزا نیز شهرت دارند)  و آموزش زبان انگلیسی شناخته و معرفی شده‌اند. در بین روش‌های گوناگون تدریس و یادگیری و به ذهن سپردن لغات زبان‌های خارجه که ارجح‌تر از روش فراگیری به کمک معادل یا ترجمه در زبان مادری شناخته شده‌اند، دو روش یادگیری به کمک تصویر و یادگیری به کمک کلمات کلیدی یا کلیدواژه‌های یادافزا به عنوان مؤثرترین و عملی‌ترین روش‌های یادگیری، و بخاطر سپردن واژه‌های جدید در آموزش زبان‌های خارجه توسط محققین زبان‌شناس معرفی و تأیید شده‌اند. یکی از این روش‌ها که از زبان مادری زبان‌آموز بهره می‌جوید و رسماً Keyword Method یا به صورت تحت‌الفظی روش کلیدواژه‌ای (Atkinson و Raugh) نام گرفته است، در حال حاضر، بین زبان‌آموزان فارسی زبان به یادگیری لغات به روش کدینگ یا کدبندی شناخته شده و از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد.

Keyword Method (روش کلید واژه) یا روش کد بندی یا همون کدینگ:

در این روش که به یادگیری لغات با کمک عبارات و واژه‌های کلیدی آشنا و به نوعی تصویرسازی ذهنی به تسریع و ماندگاری بیشتر یادگیری کمک میکند، زبان‌آموز می‌بایست یک کلمه/عبارت از زبان مادری که همصدا و نزدیک به کلمه زبان مورد نظر که میخواهند به خاطر بسپارند هست را با تصویری ذهنی به کلمه اصلی ارتباط داده که در آن معنی یا معادل کلمه نیز مطرح می‌شود.

در این اثر ضمن ارائه‌ی جمله کدبندی شده که شامل معادل یا ترجمه یک لغت انگلیسی و همچنین کلمه کلیدی (یا عبارتی کلیدی و مرتبط با واژه انگلیسی) معادل‌های فارسی، تلفظ (با فونتیک و همچنین الفبای فارسی)، توضیح یا هم‌معنی انگلیسی، و همچنین یکی از مثالهای استفاده شده در کتاب ۵۰۴ واژه ضروری بهمراه ترجمه فارسی آن ارائه میگردد . لذا، تمامی روش‌ها و عناصر ضروری برای یادگیری این ۵۰۴ واژه برای زبان آموز فراهم گردیده است تا بتواند به نحو احسن به فراگیری، مرور و به خاطر سپاری این واژگان رایج در زبان انگلیسی بپردازد.

شما عزیزان میتونید کتاب کدینگ 504 لغت  رو از وب سایت دیپ انگلیش دریافت بفرمایید .

تا حالا شنیده اید : یادگیری لغات در ۲۴ ساعت؟!

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، اول از همه استفاده از روش کدینگ و جملات کدبندی شده کلیدی، که بعضاً مستلزم تصویرسازی ذهنی از سوی زبان‌آموز نیز هست، می‌تواند سرعت یادگیری و به خاطر سپاری این لغات را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و با توجه به اینکه کدهای واژگان از قبل تنظیم و در این محصول به همراه سایر عناصر کمکی نظیر معادل فارسی، توضیح یا هم‌معنی انگلیسی، تلفظ و … در اختیار شما عزیزان قرار گرفته، شما دیگر از نظر زمان نیز محدودیتی نخواهید داشت.

زمان تخمینی با توجه به میانگین زمان‌هایی که از چند زبان‌آموز برای یادگیری حدوداً یک درس به ثبت رسیده است ، معادل حدوداً ۲٫۵ دقیقه برای هر لغت است که با یک محاسبه ساده خواهیم دید که بطور متوسط و در مجموع طی ۲۱ ساعت مطالعه زبان آموز میتواند این لغات را یادبگیرد که نهایتاً با نیاز احتمالی به مرور برخی لغات (پیش از اتمام کتاب) و یا استراحت کوتاه بعد از هر ۵۰ تا ۶۰ دقیقه مطالعه (به منظور کمک به تثبیت آموخته‌ها)، این زمان به تقریباً ۲۴ ساعت خواهد رسید. یعنی حتی ممکن است با یک برنامه ریزی چند روزه و فشرده پیش از آنکه به مرور لغات قبلی نیاز باشد، تمامی لغات این کتاب را با معنی، تلفظ و کاربرد در جمله به خاطر بسپارید. برای دریافت کتاب کدینگ 1100 لغت به وب سایت دبپ انگلیش مراجعه بفرمایید .ممنون از اینکه همراهمون بودید.

این مطلب یک آگهی می باشد و صحت محتوا بر عهده آگهی دهنده می باشد .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

ایتالیا، سرزمینی با قدمتی دیرینه، فرهنگ غنی، طبیعتی دل‌انگیز و مردمی خونگرم، همواره یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانیان بوده است. از گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های رم و فلورانس، تا تماشای غروب آفتاب در ونیز و میلان، سفر به ایتالیا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را رقم خواهد زد. اما پیش از هر چیز، […]

دبی، نگین خاورمیانه، با جاذبه های بی نظیر، اقتصاد پویا و فرصت های بی شمار، به مقصدی ایده آل برای سرمایه گذاران تبدیل شده است. نحوه کسب اقامت سرمایه گذاری در دبی، دریچه ای به سوی تجاربی منحصر به فرد و زندگی لاکچری در این شهر پر زرق و برق است. در این جا، به […]

در زمینه ساخت و ساز، هرچند که طراحی و اجرای نما از جوانب ظاهری و جذابیت ساختمان تاثیر زیادی دارد، اما مسئله‌ای که همواره در ذهن سازندگان حاکم است، هزینه‌های مرتبط با این فرآیند است. افزایش بهای مصالح و نیروی کار، به تدریج موجب افزایش کل هزینه‌های پروژه می‌شود. در این شرایط، ارائه راهکارهای مناسب […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .