بزرگترین کشورهای دنیا کدامند؟ کشور روسیه در واقع با فاصله زیادی بزرگترین کشور دنیا از لحاظ مساحت است، اما برخی از کشورهای دیگر در رتبه بندی 10 کشور بزرگ دنیا ممکن است شما را شگفت زده کنند. در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای جهان را از نظر وسعت (مساحت زمین) فهرست می‌کنیم.

لیست و اسامی بزرگترین کشورهای دنیا به ترتیب بر اساس مساحت :

1. روسیه – 17,098,242 کیلومتر مربع
2. کانادا – 9,984,670 کیلومتر مربع
3. ایالات متحده – 9,833,520 کیلومتر مربع
4. چین – 9,706,961 کیلومتر مربع
5. برزیل – 8,515,767 کیلومتر مربع
6. استرالیا – 7,692,024 کیلومتر مربع
7. هند – 3287590 کیلومتر مربع
8. آرژانتین – 2,780,400 کیلومتر مربع
9. قزاقستان – 2,724,900 کیلومتر مربع
10. الجزایر – 2,381,741 کیلومتر مربع

معرفی بزرگترین کشور های جهان از لحاظ اندازه و مساحت :

  1. کشور روسیه با مساحت 17,098,242 کیلومتر مربع ، روسیه بزرگترین کشور جهان از نظر مساحت است که 11 منطقه زمانی در دو قاره (آسیا و اروپا)  و یک دهم کل زمین را در بر می گیرد.  از دیدنی‌های معروف روسیه می‌توان به کلیسای جامع سنت باسیل در مسکو اشاره کرد. از نظر جغرافیایی، روسیه عمیق ترین دریاچه جهان (دریاچه بایکال) و یک پنجم درختان جهان را دارد. یاکوتسک (در سیبری) سردترین شهر دنیا با پایین ترین رکورد 64.4 – درجه سانتیگراد (83.9 -درجه فارنهایت) است .
  2. کشور کانادا با مساحت 9,984,670 کیلومتر مربع ، کانادا دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است. همچنین دارای 2 میلیون دریاچه است. از دیدنی های طبیعی معروف کانادا می توان به آبشار نیاگارا (قوی ترین آبشار آمریکای شمالی) و پارک ملی بنف با دریاچه های فیروزه ای آن اشاره کرد.
  3. کشور ایالات متحده آمریکا با مساحت 9,833,520 کیلومتر مربع ، ایالات متحده آمریکا با 3.8 میلیون مایل مربع زمین، سومین کشور بزرگ جهان از نظر کل مساحت است. ایالات متحده به عنوان یک کشور، به بیسبال، میلیاردرها، فست فود، اسلحه و هالیوود معروف است. این کشور بزرگترین اقتصاد جهان را دارد و از دیدنی‌های معروف آمریکا می‌توان به مجسمه آزادی و گراند کنیون اشاره کرد.
  4. کشور چین با مساحت 9,706,961 کیلومتر مربع ، چین چهارمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است. از نظر اندازه تقریباً معادل ایالات متحده است، اما فقط یک منطقه زمانی رسمی را در بر می گیرد، در حالی که ایالات متحده شامل چهار منطقه زمانی است. چین با بیش از 1.4 میلیارد نفر بزرگترین جمعیت جهان را دارد و از دیدنی‌های معروف چین می‌توان به شهر ممنوعه و دیوار بزرگ چین اشاره کرد. به عنوان یک کشور، چین به خاطر چای و حیات وحش (به ویژه خرس های پاندا) شناخته شده است. این کشور در حال حاضر سریع ترین رشد اقتصادی را در جهان دارد.
  5. کشور برزیل با مساحت 8,515,767 کیلومتر مربع ، برزیل از نظر مساحت، پنجمین کشور بزرگ جهان است و بزرگترین کشور آمریکای جنوبی است. همچنین بیش از 7500 کیلومتر خط ساحلی دارد. برزیل به عنوان یک کشور، به خاطر فوتبال، سواحل، قهوه و جنگل های بارانی آمازون که بزرگترین جنگل های بارانی جهان است، شناخته شده است.  مکان‌های دیدنی برزیل شامل آبشار ایگوازو، کوه شوگرلوف و مجسمه مسیح رستگار در ریودوژانیرو است.
  6. کشور استرالیا با مساحت 7,692,024 کیلومتر مربع ، استرالیا از نظر مساحت ششمین کشور بزرگ جهان است. به دلیل بیابان های مرکزی استرالیا، بیش از 90 درصد جمعیت در سواحل زندگی می کنند. استرالیا به عنوان یک کشور به خاطر داشتن سواحلی عالی و حیات وحش (به ویژه کانگوروها و خرس های کوالا) شناخته شده است. همچنین خانه Outback، دیواره مرجانی بزرگ و بیش از 500 پارک ملی است. از مکان های دیدنی استرالیا می توان به سیدنی اشاره کرد.
  7. کشور هند با مساحت 3287590 کیلومتر مربع ، هند هفتمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است و به زودی از چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان با تقریباً 1.4 میلیارد نفر عبور می کند. هند به عنوان یک کشور به یوگا، کریکت، غذا، ادویه جات و حیات وحش معروف است، زیرا این کشور خانه ببر، کرگدن، فیل و کبرا است. هند نزدیک به 70 درصد ادویه جات دنیا را تولید می کند. بنای معروف هند تاج محل است. هند یکی از 10 کشور برتر جهان از نظر تعداد مکان های میراث جهانی یونسکو با 39 مکان است.
  8. کشور آرژانتین با مساحت 2,780,400 کیلومتر مربع ، آرژانتین هشتمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است . آرژانتین به عنوان یک کشور، به رقص تانگو، فوتبال و گوشت گاو معروف است. همچنین دارای آبشار ایگوازو است که با برزیل در مرز مشترک است. آبشار ایگوازو دارای 275 آبشار مجزا است که آن را به بزرگترین آبشار شکسته در جهان تبدیل می کند. کوه آکونکاگوآ آرژانتین، در رشته کوه آند، بلندترین کوه قاره آمریکا و بلندترین کوه خارج از آسیا با 6961 متر ارتفاع است. برند محبوب پوشاک ورزشی پاتاگونیا نام خود را از منطقه پاتاگونیا در آرژانتین گرفته است که مملو از کوه ها، یخچال های طبیعی و مسیرهای پیاده روی شگفت انگیز است.
  9. کشور قزاقستان با مساحت 2,724,900 کیلومتر مربع ، قزاقستان از نظر مساحت نهمین کشور بزرگ جهان و بزرگترین کشور آسیای مرکزی است. از نظر اندازه تقریباً معادل تمام اروپای غربی است. به عنوان یک کشور، قزاقستان برای بسیاری از مردم چندان معروف نیست، اما مملو از مناظر طبیعی، با کوه‌های زیبا و دریاچه‌ها است. اسب سواری بخش بزرگی از فرهنگ قزاقستان است و به خاطر روغن، اسکی و سیب نیز معروف است. قزاقستان با 131 قومیت، از قزاق گرفته تا روس، آلمان، تاتار و اویغور، کشوری امن است.
  10. کشور الجزایر با مساحت 2,381,741 کیلومتر مربع ، الجزایر از نظر مساحت دهمین کشور بزرگ جهان و بزرگترین کشور آفریقا است. الجزایر به عنوان یک کشور عمدتاً به دلیل صادرات نفت و بیابان صحرا که بزرگترین صحرای گرم جهان است شناخته شده است. تقریباً 90 درصد از این کشور را بیابان پوشانده است، بنابراین بیشتر جمعیت در امتداد سواحل مدیترانه ای آن زندگی می کنند. هفت مکان میراث جهانی یونسکو در الجزایر وجود دارد، از جمله ویرانه های شهر روم باستان تیمگاد.

 

• بزرگترین جزیره جهان چیست؟

بزرگترین جزیره جهان گرینلند است، اگرچه متعلق به دانمارک است و کشور مستقلی به حساب نمی آید. دومین جزیره بزرگ جهان گینه نو است که بین کشورهای اندونزی و پاپوآ گینه نو تقسیم شده است و سومین جزیره بزرگ بورنئو است که بین سه کشور برونئی، اندونزی و مالزی تقسیم شده است.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

بیایید با هم لیست 10 تا از گرانترین اتوبوس های لوکس دنیا در سال 2023 را در مجله جاذبه ها مرور کنیم و اطلاعات جالبی در مورد هر اتوبوس پیدا کنیم . 1. سوپر اتوبوس دبی – با قیمت 18 میلیون دلار این وسیله نقلیه از فیبر بسیار سبک و بادوام ساخته شده است که […]

در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای دنیا را از لحاظ جمعیت فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین کشورهای جهان به ترتیب بر اساس جمعیت 1. چین – 1.44 میلیارد 2. هند – 1.38 میلیارد 3. ایالات متحده – 331 میلیون 4. اندونزی – 273 میلیون 5. پاکستان – 220 میلیون 6. برزیل – 212 میلیون 7. […]

بزرگترین کشورهای دنیا کدامند؟ کشور روسیه در واقع با فاصله زیادی بزرگترین کشور دنیا از لحاظ مساحت است، اما برخی از کشورهای دیگر در رتبه بندی 10 کشور بزرگ دنیا ممکن است شما را شگفت زده کنند. در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای جهان را از نظر وسعت (مساحت زمین) فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .