روابط کنسولی ایران و کانادا از سال ۱۳۹۱ قطع شد. به‌همین دلیل با بسته‌شدن سفارت کانادا در ایران امکان بررسی پرونده‌های مهاجرتی و اخذ ویزای کانادا از داخل ایران امکان‌پذیر نیست. با این تفاسیر شهروندان ایرانی برای دریافت ویزای کانادا و مهاجرت به این کشور باید چه کار کنند؟‌ راه‌حل موجود سفر به کشورهای همسایه و دریافت وقت سفارت کانادا از کشوری دیگر است. به‌همین‌دلیل بسیاری از متقاضیان ایرانی به سفارت کانادا در امارات برای دریافت وقت انگشت نگاری و انجام مراحل اخذ ویزای این کشور اقدام می‌کنند. با‌توجه‌به اینکه بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا دغدغه دریافت وقت سفارت دارند در این مقاله با شرایط دریافت وقت انگشت سفارت کانادا در دبی آشنا خواهیم شد.

تکمیل آنلاین فرم‌ درخواست ویزا؛ اولین قدم دریافت وقت سفارت کانادا

متقاضیان مهاجرت به کانادا با‌توجه‌به قطع روابط دیپلماتیک بین ایران و کانادا برای دریافت ویزای این کشور باید به سفارت کانادا در کشور دیگری مراجعه کنند. سفارت کانادا در دبی یکی از نزدیک‌ترین مقاصدی است که ایرانیان آن را برای شرکت در جلسه مصاحبه سفارت و اخذ ویزای کانادا انتخاب می‌کنند. قبل از مراجعه به سفارت یا دفتر وک کانادا (VAC Canada) در دبی، درخواست ویزا باید به‌صورت آنلاین تکمیل شود.

برای تکمیل فرم ابتدا باید ثبت‌نام آنلاین در وب‌سایت مرکز مدیریت وقت انگشت‌نگاری برای کانادا (VAC – Visa Application Center) را از طریق وب‌سایت VAC به آدرس visa.vfsglobal.com/are/en/can/attend-centre/dubai انجام دهید. بعد از پر کردن فرم به‌صورت آنلاین و تکمیل مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا یا ویزاهای تحصیلی و کاری باید نوبت انگشت‌نگاری و تصویر‌برداری در دفتر وک کانادا را به‌صورت آنلاین دریافت کنید.

سفارت کانادا در دبی

مدارک مورد‌نیاز برای تکمیل فرم آنلاین درخواست وقت سفارت کانادا

برای دریافت وقت از سفارت برای انگشت‌نگاری و دریافت ویزای کانادا باید فرم درخواستتان را به‌طورکامل و بدون نقص پر کنید. برای تکمیل این فرم به اطلاعات و مدارک مشخصی نیاز خواهید داشت. لیست این اطلاعات و مدارک به شرح زیر است:

  • مدارک شناسایی متقاضی شامل شناسنامه و کارت ملی
  • پاسپورت با اعتبار بالای ۶ ماه
  • تصویر از پاسپورت‌های قدیمی در صورت وجود
  • دو قطعه عکس پرسنلی رنگی
  • اسناد مالکیت (خانه، زمین یا ملک تجاری)
  • لیست گردش حساب ۳ ماه اخیر
  • رسید بلیط رزرو هواپیما و هتل
  • ورود اطلاعات کامل دعوتنامه شامل آدرس محل اقامت و کارت اقامت دعوت‌کننده (در‌صورت وجود)
  • معرفی‌نامه شغلی (حکم کارگزینی کارمندان دولت، فیش حقوقی کارمندان بخش خصوصی، کارت بین‌المللی دانشجویی)

بعد از کامل کردن این لیست و آماده‌سازی مدارک مورد‌نیاز، متقاضی باید تصاویر مربوط به هر مدرک را در سایت VAC کانادا بارگذاری کند.

قدم دوم؛ پرداخت هزینه‌های وقت سفارت کانادا در دبی

بعد از ثبت‌نام آنلاین در دفتر وک کانادا باید نسبت به پرداخت هزینه‌های وقت انگشت‌نگاری اقدام کنید. به‌روزترین اطلاعات در مورد میزان مبلغ پرداختی برای انگشت نگاری و روش‌های پرداخت در وب‌سایت VAC وجود دارد. در‌حال‌حاضر در سال ۲۰۲۳ هر نفر برای ثبت‌نام باید ۱۰۰ دلار پرداخت کند. هزینه‌های مربوط به انگشت‌نگاری نیز ۸۵ دلار است. به‌طورکلی هزینه انگشت‌نگاری در دبی به‌ازای هر نفر معادل ۱۱۰ درهم خواهد بود.

اگر به همراه اعضای خانواده قصد مهاجرت از طریق اسکیل ورکر به کانادا را دارید باید به این نکته اشاره کرد که برای کودکان زیر ۱۴ سال هزینه‌ای بابت انگشت‌نگاری دریافت نمی‌شود. همچنین افراد بالای ۸۰ سال نیز از پرداخت هزینه‌های انگشت‌نگاری سفارت کانادا معاف هستند.

قدم سوم؛ رزرو وقت انگشت‌نگاری کانادا به‌صورت آنلاین از دفتر VAC دبی

بعد از تکمیل مدارک، پر کردن فرم درخواست وقت سفارت و پرداخت هزینه‌ها به پنل رزرو وقت انگشت‌نگاری (Appointment Booking) هدایت می‌شوید. در این صفحه جدولی به شما نمایش داده می‌شود که در آن برخی خانه‌ها به رنگ سبز هستند. از میان گزینه‌های سبز می‌توانید زمان مورد‌نظرتان را برای مراجعه به سفارت‌ کانادا در امارات (دبی یا ابوظبی) انتخاب کنید.

روش حضوری برای دریافت وقت انگشت‌نگاری از سفارت کانادا در امارات

در کنار روش آنلاین، متقاضیان برای دریافت وقت سفارت کانادا از دبی می‌توانند به‌صورت حضوری نیز اقدام کنند. در این روش تکمیل فرم‌های سفارت برای دریافت وقت مصاحبه و انجام مراحل انگشت‌نگاری و چهره‌نگاری به‌صورت دستی انجام می‌شود. هزینه‌های مربوط به دریافت وقت سفارت و انگشت‌نگاری نیز باید به‌صورت بانکی پرداخت شود. سپس فیش‌های پرداختی را باید همراه با مدارک دیگر به سفارت تحویل دهید. بعد از انجام این مراحل یک کد پیگیری به شما تعلق می‌گیرد و برای مراجعه به سفارت باید منتظر دریافت پیام از کارگزاری VAC کانادا در دبی باشید. این پیام در قالب ایمیل برایتان ارسال خواهد شد.

سفارت کانادا در دبی

دریافت وقت انگشت نگاری از سفارت کانادا در دبی را به ویزا‌موندیال بسپارید

در این مقاله با مراحل و نحوه دریافت وقت انگشت نگاری از سفارت کانادا در دبی آشنا شدیم. با‌توجه‌به سفارت کانادا در حال‌حاضر دفتر فعالی در ایران ندارد، متقاضیان مهاجرت به این کشور برای دریافت ویزای کانادا به سفارت کشورهای همسایه مراجعه می‌کنند؛ اما برای مراجعه به سفارت و انجام کارهای انگشت‌نگاری و ثبت اطلاعات بیومتریک ابتدا باید وقت سفارت دریافت کنید. متقاضیان این کار را به‌راحتی و به‌صورت آنلاین می‌توانند انجام دهند. فراموش نکنید که در روز مراجعه به سفارت کانادا حتما مدارک شناسایی و مستندات مربوط به ویزا را همراهتان داشته باشید.

همچنین متقاضیان می‌توانند با استفاده از خدمات پیکاپ ویزای کانادا، فرایند تحویل و اخذ ویزا کانادا را به نمایندگان موسسه مهاجرتی ویزا‌موندیال بسپارند. با واگذاری این مسئولیت به یک فرد و شرکت متخصص در امر مهاجرت، به نحو قابل‌توجهی در هزینه‌ها و زمان صرفه‌جویی خواهد شد. همچنین فرایند اخذ ویزا نیز با اطمینان بیشتر و چالش کمتری طی می‌شود. برای ارتباط با کارشناسان ویزا‌موندیال و استفاده از خدمات این مجموعه می‌توانید به سایت این مجموعه به آدرس visamondial.com مراجعه کنید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!