یونان سرزمینی زیبا و اسطوره‌ای واقع در جنوب شبه جزیره بالکان و جنوب شرق اروپا است. این کشور به دلیل موقعیت اقتصادی قدرتمند، آب و هوای مطلوب و سازگاری فرهنگ‌های متنوع در کنار هم مقصدی ایده‌آل برای مهاجرت به شمار می‌آید. با کسب اقامت این کشور متقاضیان می‌توانند آزادانه و بدون محدودیت به ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن سفر کنند. اقامت تمکن مالی یونان از روش‌های پرطرفدار برای اخذ اقامت دائم این کشور محسوب می‌شود. افرادی که در کشور خود دارای کسب و کار دائم و سرمایه هستند می‌توانند از این طریق برای دریافت اقامت کشور یونان اقدام کنند. البته باید توجه داشته باشید که اقامت یونان از طریق تمکن مالی مشروط بر داشتن درآمد ثابت ماهانه است.

بر این اساس فرد با ارائه صورتحساب بانکی مبنی بر گردش حساب و اجاره مسکن امکان پشت سر گذاشتن مراحل اولیه اخذ اقامت یونان را خواهد داشت. البته در این روش از اقامت، اشخاص اجازه کار در کشور یونان را ندارند. با توجه به آخرین قوانین اخذ اقامت به روش تمکن مالی یونان، متقاضیان بایستی اثبات نمایند که درآمد ماهانه آنها بین ۲۰۰۰ الی ۲۵۰۰ یورو است. ضمن اینکه به منظور کسب اقامت دائمی و یکساله یونان از طریق طرح ویزای خود حمایتی یا تمکن مالی، متقاضیان بایستی اثبات نمایند که سالانه دارای درآمدی برابر ۲۴ هزار یورو هستند. در این مقاله به بررسی کلیه شرایط و مدارک لازم به منظور اخذ اقامت کشور یونان از طریق تمکن مالی خواهیم پرداخت.

اقامت تمکن مالی یونان بهترین روش اخذ اقامت

یونان از کشورهای پرمتقاضی برای مهاجرت محسوب می‌شود. روش‌های مختلفی برای گرفتن اقامت این کشور وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید ملک یا سرمایه‌گذاری در یونان
  • اقامت شغلی و کاری
  • اقامت تحصیلی
  • ثبت شرکت
  • ازدواج با تبعه یونانی
  • تمکن مالی
  • و…

متقاضیان با بررسی شرایط خود، اهدافی که دارند، امکانات و میزان سرمایه‌شان می‌توانند هر یک از روش‌های فوق را برای کسب اقامت یونان انتخاب کنند. بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی از جمله متقاضیان ایرانی تمایل به اخذ اقامت این کشور از طریق تمکن مالی دارند. در واقع تمکن مالی یونان یکی از روش‌های ایده‌آل و حمایت شده توسط دولت یونان بوده که برای سرمایه‌گذاران خارجی و علاقه‌مند به این کشور در نظر گرفته شده است.

بررسی کامل اقامت یونان از طریق تمکن مالی

تمکن مالی از جمله روش‌های محبوب برای مهاجرت به یونان است. با استفاده از این روش فرد متقاضی می‌تواند ضمن اقامت دائم در یونان به دیگر کشورهای حوزه شینگن و عضو اتحادیه اروپا سفر کرده و در طول هر شش ماه به مدت سه ماه در این کشورها اقامت داشته باشد. همچنین افراد از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

بر اساس قوانین کشور یونان کلیه متقاضیانی که از تمکن مالی مورد نظر برخوردار بوده و از شهروندان عضو اتحادیه اروپا نیستند امکان اخذ اقامت این کشور را از طریق تمکن مالی خواهند داشت. افراد فوق بایستی از درآمد لازم جهت تامین هزینه‌های معشیتی خود و همراهانشان در کشور یونان برخوردار باشند. همچنین این دسته از متقاضیان اجازه کار در کشور یونان را نداشته و تنها می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری به کسب درآمد یورویی بپردازند.

اقامت کشور یونان از راه تمکن مالی بهترین شیوه مهاجرتی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی به شمار می‌آید. طبق این روش افراد می‌توانند کارت اقامت به مدت ۲ سال را اخذ کرده و در کشور یونان ساکن شوند. علاوه بر این فرزندان آنها نیز می‌توانند به تحصیل رایگان تا دوره دانشگاه در این کشور بپردازند.

با دریافت اقامت از راه تمکن مالی یونان، امکان تمدید اقامت به راحتی وجود داشته و همانند گلدن ویزا یا ویزای طلایی یونان احتیاجی به سکونت و حضور مداوم در این کشور نخواهد بود.

اقامت یونان با تمکن مالی

آشنایی با ویزای خود حمایتی یونان

متقاضیان با دریافت ویزای خود حمایتی یونان می‌توانند بدون احتیاج به ساپورت مالی از سوی فرد دیگری و تنها با اثبات تمکن مالی برای مدت زمان معینی در کشور یونان ساکن شوند. به منظور اخذ ویزای خود حمایتی یونان بایستی توانایی مالی خود را در خصوص تامین هزینه‌های زندگی در مدت زمان اقامت اثبات کنید. بر این اساس ارائه مدارکی در خصوص درآمد، اطلاعات مالی و صورتحساب‌های بانکی الزامی است. در مواردی نیز ارائه بلیط برگشت به کشور مبدا و مدارک بیمه درمانی الزامی است.

با کسب ویزای خود حمایتی این کشور می‌توانید از اقامت خود در یونان لذت ببرید. یونان کشوری با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار است که از جمله آنها می‌توان به مجموعه تاریخی آکروپولیس اشاره کرد. همچنین سواحل فوق العاده زیبای کرت و جزایر بی‌نظیر میکونوس و سانتورینی از دیگر جاذبه‌های گردشگری یونان به شمار می‌آیند.

مدارک مورد نیاز برای کسب اقامت از طریق تمکن مالی یونان

برای اخذ اقامت یونان به روش تمکن مالی ارائه مدارکی به شرح زیر الزامی است:

  • اصل شناسنامه فرد متقاضی و همچنین همراهان وی
  • اصل پاسپورت فرد متقاضی و همراهان وی، با دارا بودن حداقل یک سال اعتبار به اضافه دیگر پاسپورت‌های قدیمی
  • دو قطعه عکس رنگی جدید با زمینه سفید در ابعاد 4*6
  • گواهی عدم سوء پیشینه فرد متقاضی و همراهان وی
  • ارائه گواهی سلامت
  • ارائه صورتحساب بانکی از ریز تراکنشات شش ماهه همراه با نامه تمکن مالی ترجمه شده به زبان لاتین
  • ارائه گواهی اشتغال به کار اعم از اسناد رسمی و مجوزهای قانونی که در آن کسب و کار ثبت شده است. ارائه معرفی‌نامه با ذکر مدت زمان همکاری، سمت و حقوق دریافتی مبنی بر اثبات تمکن مالی، ارائه فیش حقوقی سه ماهه اخیر
  • اجاره‌نامه و ثبت محضری املاک و مستغلات
  • ارائه مدارک میزان سوددهی سهام دال بر داشتن تمکن مالی
  • ارائه اسناد ملکی در قالب قرارداد یا سند مبایعه نامه همراه با کد رهگیری

لازم به ذکر است که مدارک فوق بایستی در دارالترجمه‌های رسمی نیز به تایید وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری برسند.

بررسی مراحل اخذ اقامت کشور یونان از طریق تمکن مالی

همانطور که اشاره شد اقامت یونان از طریق تمکن مالی از روش‌های بسیار محبوب مهاجرتی است که در آن احتیاجی به سرمایه‌گذاری نبوده و تنها کافی است فرد متقاضی اثبات نماید که توانایی تامین هزینه‌های معشیتی خود و همراهانش را در کشور یونان دارد.

در این بخش از مقاله به بررسی مراحل اخذ ویزای تمکن مالی متقاضیان در کشور یونان می‌پردازیم.

دریافت ویزای توریستی با سفر به کشور یونان

در اولین مرحله از اخذ اقامت یونان به روش تمکن مالی، متقاضی بایستی به کشور یونان سفر کند که برای این امر نیاز به اخذ ویزای توریستی شینگن از نوع C است. البته این سفر تنها برای متقاضی اصلی اجباری بوده و برای همراهان وی اختیاری است.

افتتاح حساب در کشور یونان

بعد از اینکه متقاضی به کشور یونان وارد شد بایستی در یکی از بانک‌های این کشور اقدام به افتتاح حساب نماید. سپس بر اساس مراحل قانونی مبلغ تقریبی بین ۲۵ الی ۳۰ هزار یورو بایستی به حساب مورد نظر واریز نماید که در صورت وجود همراهان این مبلغ افزایش می‌یابد. بعد از افتتاح و واریز وجه متقاضی می‌تواند به کشور ایران برگردد.

ارائه درخواست جهت دریافت ویزای تمکن مالی

در این مرحله متقاضی بایستی اقدام به ارائه درخواستی مبنی بر اخذ ویزای تمکن مالی کشور یونان نماید. در حدود دو ماه طول خواهد کشید تا نتیجه درخواست موافقت یا عدم موافقت ویزای فرد متقاضی و همراهان وی اعلام شود.

انجام امور اداری و انگشت‌نگاری

در این مرحله از اخذ اقامت تمکن مالی کشور یونان نیاز به انجام امور اداری، امنیتی و همچنین انگشت‌نگاری خواهد بود.

کسب اقامت یونان

بعد از انجام و گذراندن کلیه مراحل فوق فرد متقاضی و همراهان وی می‌توانند اقامت دو ساله یونان را دریافت نمایند.

اقامت تمکن مالی یونان

مزیت‌های اقامت یونان از راه تمکن مالی

بر اساس سیاستگذاری‌های جدید یونان به منظور تقویت منابع اقتصادی خود، این کشور حمایت‌های گسترده‌ای را جهت جذب مهاجران از راه تمکن مالی انجام داده است. در ادامه این مقاله با برخی از مهم‌ترین مزیت‌های مهاجرت به کشور یونان از طریق تمکن مالی آشنا خواهید شد:

  • بهره‌مندی از کلیه بیمه‌های درمانی و پزشکی معتبر در سطح بین المللی
  • سهولت در امر دریافت ویزای سایر کشورها از جمله آمریکا، انگلیس و کانادا
  • دریافت مجوز اقامت شینگن در زمان بسیار کوتاهی
  • عدم نیاز به ثبت شرکت یا سرمایه‌گذاری در اتحادیه اروپا
  • تمدید آسان مجوز اقامت
  • زندگی و سفر آسان و بدون محدودیت در کشورهای عضو شینگن
  • عدم احتیاج به ارائه مدرک زبان یونانی یا انگلیسی در بدو اقامت
  • عدم پرداخت مالیات
  • نداشتن محدودیت سنی
  • برخورداری از کلیه حقوق شهروندی کشور یونان
  • برخورداری از مزایای بازنشستگی
  • برخورداری از سیستم آموزشی رایگان برای فرزندان فرد متقاضی
  • سفر آسان و بدون ویزا به ۱۷۰ کشور مختلف دنیا

درآمد مورد نیاز جهت اقامت یونان از طریق تمکن مالی

در واقع مهمترین گزینه برای دریافت ویزای خود حمایتی کشور یونان به تامین درآمد لازم جهت این روش اختصاص دارد. با توجه به اینکه میزان مبلغ مورد نیاز برای اثبات توانایی مالی متقاضیان هر ساله تغییر می‌کند، برای اطلاع از میزان درآمد مورد نیاز برای اقامت یونان از طریق تمکن مالی جهت فرد متقاضی و همراهانش می‌توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی VIP GROUP تماس بگیرید. به طور کلی متقاضی دریافت اقامت به روش تمکن مالی بایستی اثبات نماید که توانایی پرداخت هزینه‌های یک سال زندگی خود و همراهانش در کشور یونان را دارد. علاوه بر این موارد متقاضی بایستی دارای قرارداد بیمه به منظور پرداخت هزینه‌های درمانی خود و همراهانش در زمان اقامت در کشور یونان نیز باشد. همچنین در این کشور خانه‌ای را به منظور سکونت اجاره نماید. از شهرهای ایده‌آل در یونان برای زندگی مهاجران، می‌توان به شهرهای آتن و تسالونیکی اشاره کرد.

اقامت یونان از طریق تمکن مالی

روش‌های مختلف برای اثبات تمکن مالی یونان

برای اینکه تمکن مالی خود را برای اخذ اقامت یونان اثبات نمایید چندین روش وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

صورتحساب بانکی

ارائه صورتحساب بانکی از رایج‌ترین روش‌های اثبات تمکن مالی به شمار می‌آید. صورتحساب فوق بایستی معتبر بوده و دارای موجودی کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی و اقامت در کشور یونان باشد.

مدارک ملکی

چنانچه متقاضی در کشور یونان دارای ملک باشد می‌تواند با ارائه مدارک آن به اثبات تمکن مالی خود بپردازد.

سند اعتبار بانکی

بر اساس سند اعتبار بانکی، توانایی متقاضی در پرداخت هزینه‌های اقامت در کشور یونان اثبات می‌گردد.

مدارک مبنی بر داشتن شغل و درآمد

چنانچه متقاضی دارای درآمد و شغل مناسبی باشد با ارائه مدارکی مانند تراز حساب یا فیش حقوقی می‌تواند تمکن مالی خود را اثبات کند.

مدارک سرمایه‌گذاری

چنانچه فرد متقاضی تحت عنوان سرمایه‌گذار در پروژه‌ای در کشور یونان شرکت نماید با ارائه مدارک این سرمایه گذاری می‌تواند تمکن مالی خود را اثبات کند.

اخذ اقامت تمکن مالی کشور یونان و منابع مالی مورد تایید آن

برای کسب اقامت تمکن مالی کشور یونان متقاضی بایستی منابع مالی مورد نیاز را به روشی معتبر و قانونی ارائه نماید.

این منابع شامل حساب بانکی با موجودی مورد نظر، مستندات دارایی و مدارک مالی از جمله اظهارنامه مالیاتی و بیانیه مالی هستند. همچنین متقاضی می‌تواند از کنسولگری یا سفارت یونان در کشور خود اقدام به دریافت تاییدیه ارزیابی مالی نماید. نکته بسیار مهم در مورد نوع و میزان منابع مالی به منظور اخذ ویزای تمکن مالی این است که با توجه به مدت و نوع اقامت متقاضی تعیین می‌گردد. بر همین اساس توصیه می‌شود که متقاضیان پیش از ارائه مدارک حتماً با کنسولگری یا سفارت یونان در کشور مبدا تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را در خصوص شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تمکن مالی کسب کنند.

تمکن مالی یونان

چه کسانی مناسب مهاجرت به یونان به روش تمکن مالی هستند؟

به طور کلی افرادی مناسب مهاجرت به یونان از طریق تمکن مالی هستند که دارای درآمد ثابت سالانه از منابع مختلفی از جمله اجاره املاک تجاری و مسکونی، حقوق بازنشستگی، سود سهام، سپرده بانکی و… باشند. همچنین متقاضیانی که به کشور زیبا و رویایی یونان و جزایر منحصر به فردش علاقه‌مند هستند می‌توانند با اخذ اقامت به زندگی در این کشور بپردازند. کسب اقامت یونان به روش تمکن مالی سریع‌ترین راهی است که متقاضیان و همراهان وی می‌توانند در این کشور ساکن شده و سفری آزادانه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا داشته باشند.

بررسی شرایط تمدید اقامت یونان به روش تمکن مالی

تمدید اقامت کشور یونان از طریق تمکن مالی منوط بر این امر است که فرد متقاضی در حدود ۵ سال در کشور یونان بدون سوء سابقه و ارتکاب جرم زندگی نماید. در طی این مدت نیز بایستی کلیه مالیات‌ها پرداخت شده باشند. بدین طریق بعد از مدت زمان ۷ سال امکان اخذ پاسپورت یونان وجود خواهد داشت.

بررسی هزینه‌های اقامت یونان به روش تمکن مالی

هزینه‌های اقامت تمکن مالی کشور یونان به موارد مختلفی از جمله تعداد اعضای خانواده، سفر و منابع مالی بستگی دارد. تمامی این موارد به وسیله وکلای شرکت اخذ اقامت یونان مورد بررسی و محاسبه قرار می‌گیرد؛ بنابراین به منظور اطلاع دقیق از میزان هزینه‌ها می‌توانید با مجموعه حقوقی VIP GROUP تماس بگیرید.

بررسی شرایط کسب ویزای همراهان به روش تمکن مالی

از جمله مزایای منحصر به فرد دریافت اقامت به روش تمکن مالی امکان کسب آسان ویزای همراهان متقاضی از جمله همسر و فرزندان زیر سن قانونی وی است. بر این اساس فرد متقاضی بایستی در هنگام ارائه مدارک خود، مدارک مورد نیاز برای همراهان را نیز ارائه دهد. برای اخذ ویزای فرزندان بالای سن قانونی متقاضی بایستی به دو روش عمل نماید. در روش اول می‌توان اقدام به دریافت ویزای طلایی یا گلدن یونان کرد که سن فرزندان نباید از ۲۱ سال بیشتر باشد. در روش دوم نیز فرزندان بالای سن قانونی می‌توانند از طریق تحصیل اقدام به اخذ اقامت یونان نمایند. بدین صورت که ابتدا از یک دانشگاه معتبر در یونان موفق به دریافت پذیرش شده و سپس به این کشور مهاجرت و سفر کنند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی بهترین و آسان‌ترین روش مهاجرتی به اروپا یعنی اقامت تمکن مالی یونان پرداخته شد. متقاضیانی که به زندگی در کشورهای خوش آب و هوای اروپا علاقه‌مند بوده و همچنین دارای تمکن مالی مناسب هستند، می‌توانند از طریق این روش موفق به اخذ اقامت پنج ساله در کشور یونان شوند.

زندگی در محیطی با فرهنگ و تمدن بالا، برخورداری از بهترین سطح زندگی، بهره‌مندی از آزادی اجتماعی و رفاه بالا و همچنین سفر آزادانه و بدون محدودیت به ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا و شینگن از جمله مزیت‌های مهاجرت و کسب اقامت یونان به روش تمکن مالی است.

مجموعه VIP GROUP با برخورداری از ۱۷ سال سابقه درخشان و حضور فعال در حوزه مهاجرت با همکاری کارشناسان حرفه‌ای و مجرب در زمینه اقامت و کسب ویزای کشورهای خارجی آمادگی دارد تا خدمات لازم را در امور مربوط به ثبت شرکت، خرید ملک، رفع ریجکتی ویزا و… به کلیه متقاضیان عزیز ارائه دهد. این مجموعه شما را در تمامی مراحل دریافت اقامت، حتی زمانی که به زندگی در کشور یونان می‌پردازید همراهی خواهد کرد. شما می‌توانید مشاوره مربوط به امور حقوقی، اداری، مالی، بانکی، مشاوره در خصوص راه‌اندازی و مدیریت کسب و کار در یونان، انجام کلیه امور در خصوص بازسازی و اجاره املاک، انتخاب بهترین دانشگاه‌ها و مدارس کشور یونان، گزینش بهترین بیمه مربوط به خدمات درمانی و… را از این موسسه حقوقی معتبر و با سابقه بخواهید. در واقع راهنمایی‌ها و مشاوره‌های شرکت حقوقی VIP GROUP مسیر شما را برای اخذ اقامت تمکن مالی یونان آسان می‌نماید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!