به طور کلی 7 قاره در دنیا وجود دارد، اگرچه برخی از تعاریف دیگر تعداد کل قاره ها را چهار، پنج، شش یا حتی هشت قاره می دانند. در این مقاله لیست کاملی از تمام قاره های جهان را ارائه می دهیم و سپس حقایق جالبی را در مورد هر یک از 7 قاره توضیح خواهیم داد. همچنین در مورد برخی از اعداد و استدلالات پشت آنها بحث خواهیم کرد. این موضوع پیچیده‌تر از آن چیزی است که در ابتدا فکر می‌کنید، زیرا تعریف یک قاره کمی سخت است.

خب بدون مقدمه، بیایید دریابیم که چند قاره در جهان وجود دارد!

لیست و اسامی کامل 7 قاره جهان

1. آفریقا
2. قطب جنوب
3. آسیا
4. استرالیا
5. اروپا
6. آمریکای شمالی
7. آمریکای جنوبی

این چیزی است که در اکثر کشورهای انگلیسی زبان، از جمله استرالیا، کانادا، بریتانیا و ایالات متحده و همچنین در بنگلادش، چین، هند، اندونزی، ژاپن، پاکستان، فیلیپین و بخش‌هایی از اروپای غربی تدریس می‌شود. .

نقشه 7 قاره جهان را در زیر مشاهده می کنید:

نقشه 7 قاره جهان

 

سایر مدل های تعداد قاره های دنیا

اگرچه مدل 7 قاره محبوب‌ترین مدل در سراسر جهان است، اما همه آن را قبول ندارند. برای مثال در روسیه و اروپای شرقی، از مدل 6 قاره ای استفاده می کنند که آسیا و اروپا را در یک قاره ترکیب می کند به نام : قاره اوراسیا.

از سوی دیگر، در یونان و کشورهایی که به زبان‌های رومی صحبت می‌کنند، از مدل ۶ قاره‌ای متفاوت استفاده می‌کنند که آمریکای شمالی و جنوبی را در یک قاره ترکیب می‌کند و می گویند : قاره آمریکا.

شما می توانید این استدلال را در پرچم المپیک که در ابتدا با 5 حلقه برای نشان دادن پنج قاره مسکونی طراحی شده بود، مشاهده کنید (قطب جنوب خالی از سکنه است بنابراین کنار گذاشته شد).

پنج حلقه پرچم المپیک

پنج حلقه پرچم المپیک

اما لیست کامل 7 قاره جهان با توضیحات : 

1. قاره آفریقا

قاره آفریقا 54 کشور دارد. این دومین قاره بزرگ و دومین قاره پرجمعیت جهان پس از آسیا است. آفریقا به طور گسترده ای به عنوان زادگاه بشریت در نظر گرفته می شود و همچنین دارای مجموعه ای عالی از گونه های حیات وحش است که یکی از اصلی ترین چیزهایی است که مسافران جهان را به آفریقا می آورد.

2. قاره قطب جنوب

قاره قطب جنوب شامل قطب جنوب جغرافیایی است و عمدتاً توسط یک صفحه یخی بسیار ضخیم پوشیده شده است. قطب جنوب دارای رکورد کمترین دمای اندازه گیری شده روی زمین است، 89.2 – درجه سانتیگراد ( 128.6 – درجه فارنهایت)، اگرچه مناطق ساحلی می توانند در تابستان به دمای بیش از 10 درجه سانتیگراد (50 درجه فارنهایت) نیز برسند.

0 کشور در قطب جنوب وجود دارد، اما حدود 5000 نفر در طول تابستان به طور موقت در ایستگاه های تحقیقاتی آنجا و حدود 1000 نفر در زمستان زندگی می کنند . حیواناتی که می توانید در قطب جنوب ببینید شامل فوک ها و پنگوئن ها هستند.

 

3. قاره آسیا

قاره آسیا 48 کشور دارد. این قاره از نظر مساحت و جمعیت بزرگترین قاره جهان است. در واقع، قاره های دیگر حتی از نظر جمعیت به هم نزدیک نیستند. آسیا تقریباً 60 درصد از جمعیت جهان و 30 درصد از مساحت زمین را دارد.

این قاره از نظر مردم، فرهنگ، جغرافیا، مذاهب و حیات وحش قاره ای بسیار متنوع است.

 

4. قاره استرالیا

قاره استرالیا دارای 2 کشور استرالیا و پاپوآ گینه نو است. این کشور بخشی از اندونزی (پاپوآ غربی) را نیز شامل می شود، اگرچه کشور اندونزی عمدتاً در آسیا در نظر گرفته می شود.

با کمال تعجب، کشور نیوزلند بخشی از قاره استرالیا (یا هیچ قاره ای) در نظر گرفته نمی شود، اگرچه این کشورها گاهی اوقات در یک منطقه بزرگتر به نام اقیانوسیه در کنار هم قرار می گیرند.

استرالیا از نظر مساحت خشکی و کل جمعیت، کوچکترین قاره از 7 قاره جهان است. همچنین پست ترین و هموارترین قاره است.

5. قاره اروپا

قاره اروپا دارای 44 کشور است، از جمله کشورهایی مانند ایسلند و روسیه که بخشی از آسیا و اروپا محسوب می شوند. کشور ترکیه نیز یک کشور آسیایی محسوب می شود، اگرچه استانبول و قسمت غربی ترکیه در اروپا قرار دارد.

اروپا با کشورهایی مانند یونان ، ایتالیا، نروژ و سوئیس، مکانی زیبا برای سفر و پیاده روی است. بسیاری از افراد دوست دارند تعطیلات خود را در اروپا بگذرانند، اگرچه در مقایسه با سایر قاره های جهان کمی گران است.

 

6. قاره آمریکای شمالی

قاره آمریکای شمالی دارای 23 کشور است که شناخته شده ترین آنها کشورهای کانادا و ایالات متحده است. جزیره گرینلند (که بزرگترین جزیره جهان است) نیز بخشی از قاره آمریکای شمالی محسوب می شود، اگرچه متعلق به کشور دانمارک است.

قاره آمریکای شمالی همچنین شامل دریای کارائیب و همه کشورهای آمریکای مرکزی مانند مکزیک، کاستاریکا، گواتمالا و پاناما است.  آمریکای شمالی با مساحت 24 میلیون کیلومتر مربع (بیش از 9 میلیون مایل مربع) سومین قاره بزرگ جهان است.

 

7. قاره آمریکای جنوبی

قاره آمریکای جنوبی دارای 12 کشور است و پر از طبیعت شگفت انگیز است. این منطقه دارای بلندترین آبشار بدون وقفه جهان (آبشار فرشته در ونزوئلا بزرگترین رودخانه از نظر حجم (رود آمازون)، طولانی ترین رشته کوه (آند) و بسیاری چیزهای جالب دیگر از جمله خرابه های ماچو پیچو است !

آمریکای جنوبی همچنین یکی از متنوع ترین قاره های روی زمین است که انواع گونه های جانوری منحصر به فرد دارد.

 


سوالات متداول درباره 7 قاره دنیا :

 

روسیه بخشی از کدام قاره است؟

طبقه بندی روسیه کمی دشوار است زیرا بسیار بزرگ و گسترده است. در مدل هفت قاره، روسیه معمولاً بخشی از هر دو قاره آسیا و اروپا در نظر گرفته می شود. بیشتر مساحت روسیه در آسیا است، اما اکثر آن (از جمله شهر مسکو) بخشی از اروپا محسوب می شوند، به همین دلیل است که روسیه از نظر سیاسی طبق سازمان ملل متحد به عنوان یک کشور اروپایی طبقه بندی می شود.

خاورمیانه بخشی از کدام قاره است؟

خاورمیانه به طور معمول بخشی از قاره آسیا است که شامل کشورهایی مانند ایران، اردن ، لبنان ، عربستان سعودی، ترکیه و یمن و … در نظر گرفته می شود.

با این حال، مصر به عنوان یک کشور آسیایی در نظر گرفته نمی شود، بلکه بخشی از قاره آفریقا است.

 

کشورهای اندونزی و فیلیپین بخشی از کدام قاره اند؟

اگرچه اندونزی و فیلیپین کشورهایی هستند که کاملاً از جزایر تشکیل شده اند، اما عموماً جزئی از قاره آسیا در نظر گرفته می شوند.

با این حال، یک استثنا وجود دارد: قلمرو اندونزیایی پاپوآ غربی بخشی از جزیره گینه نو است و بنابراین بخشی از قاره استرالیا در نظر گرفته می‌شود، حتی اگر از نظر سیاسی بخشی از کشور اندونزی، که یک کشور آسیایی است، باشد. گیج شده اید؟

هاوایی بخشی از کدام قاره است؟

جزایر هاوایی به طور معمول بخشی از هیچ قاره ای در نظر گرفته نمی شوند. اگرچه هاوایی از نظر سیاسی به عنوان یک ایالت در ایالات متحده به رسمیت شناخته شده است، اما بسیار دور از آمریکای شمالی است و بخشی از آن قاره محسوب نمی شود.

بزرگترین قاره جهان چیست؟

بزرگترین قاره جهان از نظر مساحت آسیا است و بعد از آن آفریقا در رتبه دوم قرار دارد. مساحت آسیا بیش از 31 میلیون کیلومتر مربع (تقریباً 12 میلیون مایل مربع) است.

 

کدام قاره بیشترین جمعیت را دارد؟

پرجمعیت ترین قاره جهان با اختلاف زیاد آسیا است. در سال 2022، جمعیت آن بیش از 4.7 میلیارد نفر برآورد شده است. این تا حدی به این دلیل است که آسیا دارای کشورهای بسیار زیادی است (48 کشور )، اما بیشتر به این دلیل است که شامل برخی از کشورهای بسیار پرجمعیت مانند چین، هند، اندونزی، پاکستان و بنگلادش است که همگی در رده 10 تایی پرجمعیت‌ترین کشورها قرار دارند.

 

کدام قاره دارای بیشترین کشور  است؟

قاره ای که بیشترین کشورها را دارد آفریقا است. طبق آمار سازمان ملل، آفریقا دارای 54 کشور، در حالی که آسیا دارای 48 کشور و اروپا دارای 44 کشور است. قطب جنوب تنها قاره ای است که هیچ کشوری در آن وجود ندارد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد آرا: 41

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

بیایید با هم لیست 10 تا از گرانترین اتوبوس های لوکس دنیا در سال 2023 را در مجله جاذبه ها مرور کنیم و اطلاعات جالبی در مورد هر اتوبوس پیدا کنیم . 1. سوپر اتوبوس دبی – با قیمت 18 میلیون دلار این وسیله نقلیه از فیبر بسیار سبک و بادوام ساخته شده است که […]

در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای دنیا را از لحاظ جمعیت فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین کشورهای جهان به ترتیب بر اساس جمعیت 1. چین – 1.44 میلیارد 2. هند – 1.38 میلیارد 3. ایالات متحده – 331 میلیون 4. اندونزی – 273 میلیون 5. پاکستان – 220 میلیون 6. برزیل – 212 میلیون 7. […]

بزرگترین کشورهای دنیا کدامند؟ کشور روسیه در واقع با فاصله زیادی بزرگترین کشور دنیا از لحاظ مساحت است، اما برخی از کشورهای دیگر در رتبه بندی 10 کشور بزرگ دنیا ممکن است شما را شگفت زده کنند. در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای جهان را از نظر وسعت (مساحت زمین) فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .