اکثر افراد چنین تصور می کنند که کرم های مرطوب کننده و آبرسان هر دو یک محصول بوده و تفاوت آنچنانی با یکدیگر ندارند. اما باید بگوییم این تصور کاملا اشتباه بوده است. کرم های مرطوب کننده و آبرسان دو محصول کاملا متفاوت هستند و کاربرد ها، ویژگی ها و فواید متفاوتی دارند. حتی افرادی که از آن ها استفاده می کنند نیز متفاوت هستند. به عنوان مثال افرادی که دارای پوست های به شدت خشک هستند، بهتر است از کرم های مرطوب کننده استفاده کنند تا کمبود رطوبت بیش از اندازه پوستشان تامین شود. ما در این مطلب سعی داریم تفاوت این دو محصول را به شما توضیح دهیم. پس تا پایان ما را همراهی کنید.

 

دو محصول برای رطوبت رسانی بهتر به پوست

کرم مرطوب کننده و کرم آبرسان هر دو محصولی برای رطوبت رسانی بهتر به پوست هستند. هر دوی این محصولات می توانند پوستی نرم، مرطوب و شاداب به شما ببخشند. اما دارای ویژگی ها و ساختار های متفاوتی خواهند بود. هیچ استاندارد و معیار مشخصی برای تعریف این دو محصول و متمایز کردن آن ها از هم وجود ندارد. هر کمپانی و شرکتی بر اساس میزان رطوبت رسانی محصول خود یکی از نام های مرطوب کننده یا آبرسان را بر روی محصول خود می گذارد. شما می توانید با خرید کرم مرطوب کننده خارجی و ایرانی این نیاز پوست خود را برطرف کنید.

تفاوت های بین کرم مرطوب کننده و آبرسان

کرم های مرطوب کننده معمولا میزان روغن و چربی بیشتری نسبت به کرم های آبرسان دارند. موادی مانند وازلین، روغن های معدنی، روغن های گیاهی و غیره در تولید مرطوب کننده ها به کار می رود. اما آبرسان ها محصولاتی هستند که بر پایه آب ساخته می شوند. یعنی درصد آب و رطوبت موجود در آن ها بسیار بیشتر از مرطوب کننده ها است. در تولید آبرسان ها از موادی مانند گلیسیرین و اسید هیالورونیک استفاده می کنند.

کرم مرطوب کننده

همانطور که گفتیم کرم های مرطوب کننده درصد روغن بیشتری در ترکیبات خود دارند. با استفاده آن ها بر روی پوست کمی احساس چربی و چسبندگی خواهید داشت. در ادامه به بیان سایر ویژگی های این کرم ها خواهیم پرداخت. مرطوب کننده ها می توانند از پوست در برابر آسیب های محیطی و رادیکال های آزاد در محیط محافظت کنند.

از طرفی با تامین رطوبت مورد نیاز پوست می توانند مانع از ایجاد چین و چروک در پوست افراد شوند. با قرار دادن مرطوب کننده ها در برنامه روتین پوستی خود می توانید به مرور زمان پوستی سالم، مرطوب و شفاف داشته باشید. مرطوب کننده ها معمولا حاوی مقداری آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مختلفی مانند C و E می باشند.

بافت: غلیظ تر

کرم های مرطوب کننده بافت غلیظ تری نسبت به آبرسان ها دارند. دلیل آن هم می تواند وجود انواع روغن های معدنی و گیاهی در ترکیبات آن باشد. مرطوب کننده هایی مانند گلیسیرین می توانند مقدار زیادی آب را در خود نگه داشته و در آبرسانی به پوست کمک زیادی خواهند کرد.

ترکیبات: حاوی روغن ها و نرم کننده ها

معمولا بافت پوست به دلیل خشکی و کم آبی دچار ترک خوردگی نیز می شود. کرم های مرطوب کننده با استفاده از روغن های مختلف این ترک ها را پر می کنند. روغن های معدنی و گیاهی مختلفی در کرم های مرطوب کننده به کار می روند. روغن هایی مانند شی باتر، روغن درخت چای، روغن جوجوبا، اسکوالن و غیره از جمله روغن های معروف در تولید مرطوب کننده ها هستند.

اثر دهی: ایجاد یک لایه محافظ روی پوست

با استفاده از این روغن ها و چربی مفید آن ها کرم های مرطوب کننده لایه ای محافظ بر روی پوست ایجاد می کنند این لایه می تواند از تبخیر همان مقدار ناچیز رطوبت در پوست جلوگیری کرده و مانع از خشکی بیشتر پوست شود.

مناسب پوست خشک یا حساس

با وجود این ترکیبات در مرطوب کننده ها افرادی که دارای پوست های بسیار خشک و حساس هستند، باید از این محصولات استفاده کنند. تفاوت زیادی بین خرید کرم مرطوب کننده خارجی و ایرانی که توسط شرکت های مختلف تولید می شوند وجود ندارد.

کرم آبرسان

شرکت های مختلف تولید محصولات بهداشتی و مراقبتی از پوست، از ترکیبات متفاوتی برای تولید آبرسان ها استفاده می کنند. همانطور که می دانید آبرسان ها بیشتر بر پایه آب تولید می شوند اما مواد دیگری نیز در کنار آن مورد استفاده قرار می گیرد. آبرسان ها می توانند بافت پوست را بهبود بخشیده و باعث کاهش التهاب و تحریک پوست خشک می شوند. با استفاده مرتب و مداوم از آبرسان ها می توانید پوستی سالم، شفاف و درخشان داشته باشید.

در ترکیبات آبرسان ها از مواد مختلفی مانند ویتامین های E و C و عصاره هایی مانند عصاره چای سبز استفاده می کنند.

بافت:سبک تر

از نظر بافت آبرسان ها بافتی نرم تر و سبک تر از مرطوب کننده ها دارند. دلیل این امر نیز وجود مقدار زیاد آب در این نوع محصولات است.

ترکیبات:حاوی ترکیبات مرطوب کننده

در تولید آبرسان ها از مرطوب کننده هایی مانند گلیسیرین، پراندینول، اسید هیالورونیک و غیره استفاده می شود. از اسکوالن، تری گلیسیرید، روغن جوجوبا و کره شیا نیز در ترکیبات آن استفاده می کنند.

اثر دهی: جذب رطوبت از هوا

مواد و ترکیبات موجود در آبرسان ها خاصیت جذب رطوبت از هوا را دارند. بنابراین از این طریق می توانند مقدار بیشتری رطوبت را به پوست فرد برسانند.

مناسب پوست چرب یا مختلط

با توجه به این ویژگی ها آبرسان برای افرادی که دارای پوست چرب یا مختلط هستند به کار می رود. افرادی که پوست چرب دارند، بهتر است از محصولاتی استفاده کنند که چربی کمی داشته و از طرفی بتواند میزان ترشح چربی در پوست این افراد را کنترل کرده و کاهش دهد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!