رشته فیزیوتراپی در دانشگاه باهچه شهیر ترکیه دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران، تاییدیه کشور های آمریکا،کانادا و عضو اتحادیه اروپا است. به همین دلیل سالانه داوطلبان خارجی زیادی تقاضای پذیرش از این دانشگاه را دارند. دانشگاه باهچه شهیر این رشته را برای تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. زبان تحصیل رشته فیزیوتراپی در دانشگاه باهچه شهیر به هر دو زبان ترکی و انگلیسی می باشد.

معرفی دانشگاه باهچه شهیر ترکیه

دانشگاه باهچه شهیر ترکیه

دانشگاه باهچه شهیر (Bahçeşehir Üniversites) در سال 1998 در منطقه بشیکتاش قلب استانبول تاسیس شد و به همین دلیل لوگوی دانشگاه به قلب استانبول مشهور است و به عنوان یکی از دانشگاه‌های خصوصی معتبر ترکیه شناخته می‌شود. این دانشگاه دارای چهار پردیس در مناطق مختلف استانبول است و امکانات آموزشی، فضایی ورزشی، خدمات دانشجویی و فضاهای سبز بسیاری را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند.

در دانشگاه باهچه شهیر تمامی رشته های پرتقاضا از جمله پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی ،رشته های مهندسی، هنری و علوم کامپیوتر ارائه می شود. این دانشگاه دارای 10 پردیس در سراسر جهان است که مهمترین آنها عبارتند از: ترکیه، آلمان، کانادا، آمریکا، گرجستان، قبرس ترکیه، اوکراین.

دانشگاه باهچه شهیر توسط چندین کشور در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است مانند: ایالات متحده آمریکا، کانادا، ایران، کشورهای اتحادیه اروپا مانند سوئد، آلمان، ایتالیا ، کشور های عربی مانند عراق ،اردن ،لبنان، سوریه. علاوه بر این دانشگاه باهچه شهیر مورد تایید وزارت بهداشت ایران و مورد تایید وزارت علوم ایران میباشد، لذا یکی از دانشگاه های پر طرفدار بین داوطلبان ایرانی میباشد.

دانشگاه باهچه شهیر مورد تایید ایران

دانشگاه باهچه شهیر ترکیه

خوشبختانه دانشگاه باهچه شهیر مورد تأیید وزارت علوم و بهداشت ایران است لذا تمامی داوطلبان ایرانی که بعد از اتمام تحصیل در رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی این دانشگاه از جمله رشته فیزیوتراپی قصد بازگشت و ورود به بازار کار در ایران را دارند به راحتی می توانند مدرک خود را معادل سازی نمایند و برای اخذ مجوز مطب در آنجا اقدام بنمایند. علاوه بر رشته های فیزیوتراپی رشته دندانپزشکی و داروسازی این دانشگاه مورد استقبال دانشجویان ایرانی است

تبادل دانشجو در دانشگاه باهچه شهیر ترکیه

 

یکی از مهم ترین فواید تحصیل رشته فیزیوتراپی در دانشگاه باهچه شهیر، عضویت این دانشگاه در سیستم اراسموس پلاس تبادل دانشجو با کشور های عضو اتحادیه اروپا است. در چارچوب برنامه اراسموس پلاس، در مجموع 36 توافقنامه دوجانبه با 22 کشور مختلف اتحادیه اروپا وجود دارد. دانشجویانی که واجد شرایط برنامه اراسموس پلاس هستند، از حمایت مالی ماهانه اتحادیه اروپا برخوردار می‌شوند. علاوه بر دوره‌های آموزشی، دانشجویان می‌توانند به مدت یک سال تحصیلی در یکی از دانشگاه های برتر دنیا تجربه علمی خوبی را بدست آورند.

شرایط پذیرش فیزیوتراپی در دانشگاه باهچه شهیر

پذیرش رشته فیزیوتراپی در دانشگاه باهچه شهیر برای مقطع کارشناسی بدون آزمون ورودی و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دوره دبیرستان داوطلب می باشد. متقاضی با شرایط سنی کمتر از 25 سال و معدل دیپلم حداقل 16 می تواند به راحتی برای ثبت نام این رشته اقدام بنماید. شهریه سال تحصیلی 2025_2024 رشته فیزیوتراپی این دانشگاه به هر دو زبان 5.740 دلار در سال است.

در مقطع کارشناسی دانشجویان با تکنیک‌های فیزیوتراپی آشنا می‌شوند و مهارت‌های لازم برای ارائه خدمات فیزیوتراپی به بیماران را کسب می‌کنند. فارغ التحصیلان رشته فیزیوتراپی به راحتی می توانند جذب بازار کار شوند و درآمد بسیار خوبی داشته باشند. اما پذیرش رشته فیزیوتراپی دانشگاه باهچه شهیر در مقاطع بالاتر کارشناسی ارشد و دکترا فقط از طریق شرکت در آزمون های ورودی GRE و GMAT همراه با ارائه مدرک زبان امکان پذیر است.

زبان آموزش فیزیوتراپی در دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه باهچه شهیر ترکیه

زبان تحصیل رشته فیزیوتراپی در دانشگاه باهچه شهیر به هر دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می شود. لذا، تمامی داوطلبان ایرانی برای تحصیل رشته فیزیوتراپی به زبان ترکی بایدمدرک زبان ترکی TOMER سطح B2 را به دانشگاه تحویل دهند و همینطور برای تحصیل به زبان انگلیسی ارائه مدرک تافل با حداقل نمره 80 الزامی است، اگر مدرک زبان ندارید، باید موفق به کسب امتیاز قابل قبول در آزمون تعیین سطح زبان خود دانشگاه شوید. البته نگران نباشید اگر که به زبان تسلط کافی ندارید، می توانید به مدت یک سال در دوره های آمادگی زبان خود دانشگاه به صورت حضوری شرکت کنید و پس از آمادگی کامل برای اخذ واحد درسی و ورود به دوره اصلی اقدام بنمایید.

شهریه فیزیوتراپی در دانشگاه باهچه شهیر

هزیته تحصیل رشته فیزیوتراپی در دانشگاه باهچه شهیر بسته به مقطع تحصیلی متفاوت است، اما باید بدانید که شهریه این دانشگاه در مقایسه با اکثر دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه و همینطور کشور های اروپایی، آمریکا و کانادا بسیار مقرون به صرفه و مناسب می باشد. در ادامه آخرین وضعیت شهریه رشته فیزیوتراپی این دانشگاه را برای تمامی مقاطع تحصیلی شرح داده ایم.

مقطع تحصیلی زبان تحصیل شهریه
کارشناسی ترکی و انگلیسی 5.740 دلار شهریه هر سال تحصیلی
کارشناسی ارشد ترکی و انگلیسی 9000 دلار شهریه کل دو سال تحصیل
دکتری ترکی 40.000 دلار برای کل چهار سال تحصیل

مدارک مورد نیاز پذیرش فیزیوتراپی انشگاه باهچه شهیر

  • اسکن پاسپورت
  • اسکن عکس 4*3
  • اصل مدرک دیپلم به همراه ترجمه ترکی یا انگلیسی
  • ریز نمرات دوره ی تحصیلی دبیرستان به همراه ترجمه زبان ترکی یا انگلیسی
  • در صورتی که فارغ التحصیل دیپلم نظام قدیم هستید به ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات آن هم الزامی است.

نکته مهم! اگر دانش آموز سال آخر دبیرستان هستید با ترجمه کارنامه سال دهم، یازدهم و کارنامه ترم اول دوازدهم به همراه ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل می توانید برای پذیرش دانشگاه های ترکیه اقدام کنید.

زمان ثبت نام فیزیوتراپی در دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه باهچه شهیر هر سال در دو نوبت برای ترم های پاییز و ترم بهار اقدام به ثبت نام دانشجو برای تمامی مقاطع تحصیلی رشته فیزیوتراپی می نماید. به همین دلیل اگر خواستار پذیرش برای ورودی ترم بهار این دانشگاه هستید باید از بازه زمانی اواسط آذر ماه تا نهایت اواسط بهمن مدارک خود را برای دریافت نامه قبولی به دانشگاه ارسال نمایید و برای پذیرش ورودی پاییز شما می توانید از اواخر بهمن تا نهایت اواسط شهریور درخواست خود را به دانشگاه ارسال بنمایید.

البته باید بدانید که! با توجه به تقاضای بالای داوطلبان خارجی برای پذیرش این رشته از دانشگاه باهچه شهیر پیشنهاد می کنیم که در اسرع وقت و در اوایل ثبت نام حتما برای دریافت نامه قبولی خود اقدام بنماید چرا که پس از تکمیل شدن ظرفیت دیگر امکان ثبت نام برای آن ترم وجود نخواهد داشت.

هزینه خوابگاه دانشگاه باهچه شهیر برای دانشجویان فیزیوتراپی

دانشگاه باهچه شهیر استانبول خوابگاه اختصاصی ندارد. اما چندین خوابگاه پسرانه و دخترانه تحت قرار داد دارد، که در زمان ثبت نام به دانشجویان خارجی پیشنهاد می دهد. هزینه ماهانه اتاق های تک نفر و دو نفر بین 10 الی 12 هزار لیر و برای سه نفر و چهارنفر بین 7 لی 8 هزار لیر در ماه متغیر می باشد.

تعداد محدودی موسسه مجاز اعزام دانشجو در کشور وجود دارند که مجموعه آکادمی کرمی توانسته است با بیش از صد ها پرونده موفق پذیرش تحصیلی به یکی از اصلی ترین موسسات مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه تبدیل شود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!