بیمه چیست؟ بیمه به انگلیسی Insurance یک مکانیزم برای جلوگیری یا محافظت از شما در برابر ریسک ها و البته تهدیدهایی است که در زندگی شما یا کسب و کارتان با آنها مواجه هستند. بیمه از شما در برابر مشکلاتی که ممکن است روزی با آنها بصورت ناخواسته مواجه شوید محافظت می کند و این نکته بسیار مهم است که بدانید شاید هیچوقت نیازی به بیمه نداشته باشید ، بیمه یک تضمین است ، یک اطمینان خاطر است ، یک آرامش است برای اینکه شما یک سری دغدغه های ذهنی را حداقل در زندگی تجربه نکنید .

بیمه‌ها در ایران به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  1. بیمه های اجتماعی (اجباری)
  2. بیمه های بازرگانی
  3. بیمه های حمایتی : ضمن آنکه مانند بیمه های بازرگانی از عقد قرارداد و رد و بدل شدن حق بیمه شکل می گیرند بنا به دلایلی مورد حمایت مالی دولت نیز قرار دارند. مثل بیمه کشاورزان و روستاییان یا بیمه صادرات و برخی بیمه‌های بازرگانی خاص نیز اخیراً” در ایران بوجود امده است.

انواع بیمه اموال (اشیاء) :

موضوع بیمه در این نوع بیمه نامه ها شیئی است و قابل تقویم به وجه نقد و قرارداد بیمه برای جبران خسارت حادثه احتمالی و پرداخت غرامت تا سقف مبلغ بیمه شده است. خسارتی بودن این نوع بیمه ها مهمترین ویژگی آن است؛ برخی از مهمترین بیمه های اموال (اشیا) عبارتند از :

  1. بیمه آتش سوزی (دارای پوشش های اصلی آتش سوزی، انفجار و صاعقه و خطرهای اضافی مثل زلزله، طوفان، شکست شیشه، ترکیدگی لوله آب، ضایعات ناشی از برف و باران، دزدی،…)
  2. بیمه اتومبیل (سرنشین و شخص ثالث، بدنه)
  3. بیمه هواپیما
  4. بیمه محصولات کشاورزی
  5. بیمه مهندسی
  6. بیمه کشتی و شناور
  7. بیمه حمل و نقل کالا (صادرات، واردات، ترانزیت، داخلی) (باربری – زمینی – دریایی (کشتی، کالا)، هوایی)
  8. بیمه کامپیوتر
  9. بیمه سفیه های فضایی
  10. بیمه فرش
  11. ..

بیمه عمر و تکمیلی سامان

نمایندگی های بیمه سامان کرمان :

شرکت بیمه سامان در اسفند سال ۱۳۸۳ به منظور انجام انواع معاملات مربوط به امور بیمه‌های بازرگانی در رشته بیمه‌های اموال، مسئولیت و اشخاص با سرمایه ۲۰ میلیون تومان جدید (۲۰۰ میلیارد ریال) منقسم به ۲۰۰ میلیون سهم با ارزش اسمی یک هزار ریالی مجوز فعالیت خود را از بیمه مرکزی گرفت و به عنوان ششمین عضو گروه مالی سامان در اداره ثبت شرکت‌ها به شماره ۲۴۱۰۵۹ به ثبت رسید.این شرکت یکی از شرکت‌های سهامی(عام) است که به موجب مجوز شماره ۳۷۱۰۴۳ به تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۸۳ بیمه مرکزی ایران تأسیس گردیده‌است.

نمایندگی بیمه سامان رحمانی 1418 کرمان

مدیر مسئول : عبدالرضا رحمانی

نمایندگی رحمانی در جهت خدمت به شهروندان کرمانی در سال 1390 تاسیس شده است که از ان زمان تا به امروز کوشیده است که تمام تلاش خود را برای ارائه انواع خدمات بیمه ای به شهروندان کرمان داشته باشد.

انواع بیمه عمر

افراد در شرایط مختلف زندگی به دنبال اطمینان خاطر مالی برای خودشان و عزیزانشان هستند. بیمه عمر یکی از راه‌های مطمئن برای سرمایه‌گذاری با سود تضمینی، به دنبال تامین آتیه و کاهش دغدغه و نگرانی افراد در طول زندگی است. باتوج‌به شرایط اقتصادی موجود، داشتن یک پس‌انداز مناسب برای دوران بازنشستگی و همچنین تأمین نیازهای خانواده در سال‌های آینده اهمیت زیادی دارد. هزینه‌های سنگینی مثل هزینه تحصیل، ازدواج و راه‌اندازی کسب و کار فرزندان و در کنار آن مخارج زیاد زندگی در دوران بازنشستگی، اهمیت داشتن یک پشتوانه مالی محکم را بیش از پیش مشخص می‌کند. حتی در شرایط وقوع حوادث برای سرپرست خانواده، با داشتن سرمایه و کمی دوراندیشی، بازماندگان دغدغه مالی نخواهند داشت.

در بیمه عمر افراد با پرداخت مبلغ معینی به عنوان حق‌بیمه، علاوه بر سرمایه‌گذاری با سود تضمینی، از پوشش‌های متنوع و کاربردی هم بهره‌مند می‌شوند و اگر خدای نکرده فوت کنند، بازماندگانشان سرمایه فوتشان را دریافت می‌کنند. در واقع بیمه عمر یک پشتوانه مالی محکم برای دوران پیری، بازنشستگی یا بعد از فوت برای بازماندگان است.

انواع بیمه تکمیلی

در ساده‌ترین تعریف از بیمه تکمیلی درمان باید گفت؛ بیمه‌ای‌ست تکمیل کننده بیمه درمان پایه که در راستای تامین و جبران هزینه‌های درمانی اعم از درمان‌های سرپایی تا بستری شدن در بیمارستان، حال براثر بروز حادثه یا بیماری، برای فرد بیمه شده وارد عمل خواهد شد. در این بین قراردادی بین شرکت بیمه و فرد بیمه‌گذار منعقد می‌شود که طی آن، شرکت بیمه موظف است تا سقف مبلغ توافق شده در قرارداد، هزینه‌های بیمه را متقبل شود. شرح تعهدات و حق بیمه نیز بطور مفصل در این قرارداد ذکر خواهد شد.

در زمان بروز بیماری یا حتی حادثه‌ای که منجر به خطر افتادن سلامتی می‌شود، دغدغه و نگرانی از دست دادن این موهبت خدادادی، آنقدر بزرگ است که فشارهای مالی از جهت دیگر، می‌تواند بطور کامل افراد را از پای بیاندازد. اینجاست که نقش و اهمیت شرکت‌های بیمه و خدمات بیمه تکمیلی درمان نمایان می‌شود. شرکت‌های بیمه با علم به این موضوع، بیمه درمان تکمیلی را ارائه داده که بخش بزرگی از این دغدغه بیماران را پوشش می‌دهد و بار بزرگی را از دوش بیماران برمی‌دارد. در حال حاضر به جرات می‌توان گفت؛ بیمه تکمیلی درمان از جمله محبوب‌ترین انواع بیمه درمانی در ایران است که به صورت گروه‌های سازمانی، خانوادگی و انفرادی به متقاضیان عرضه می‌شود. البته که مزیت آن صرفا پرداخت هزینه‌های درمان نبوده و نیست! یعنی با عقد قراردادی درست و اصولی، می‌توان از تنوع این نوع از بیمه، سقف پوششی متفاوت، قیمت به صرفه و شرایط پرداخت مناسب بهره برد.

بیمه تکمیلی درمان در قالب طرح‌های مختلفی ارائه می‌شود. بیمه های تکمیلی به‌شکل زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • بیمه تکمیلی انفرادی
  • بیمه تکمیلی گروهی
  • بیمه تکمیلی خانواده

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!