اگرچه یکی از برتری‌های مهم دستگاه کش لس نسبت به سایر دستگاه‌های ATM، قیمت مناسب آن است؛ اما هنوز هم یکی از سوالات رایجی که از سوی مشتریان برای خرید این دستگاه پیش می‌آید، این است که قیمت کش لس سال 1402 چقدر است؟ تنوع بالای دستگاه‌های کش لس موجود در بازار باعث شده تا بتوانید این دستگاه‌ها را در بازه‌های قیمتی متفاوت خریداری کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد قیمت کش لس در سال 1402 و عواملی که روی آن تاثیر می‌گذارند، صحبت کنیم.

کش لس

قیمت کش لس سال 1402 چقدر است؟

دلیل ارزان بودن دستگاه کش لس نسبت به ATM چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد قیمت روز کش لس در سال 1402 صحبت کنیم، اجازه دهید تا دلیل ارزان بودن این دستگاه‌ها را نسبت به دستگاه‌های ATM توضیح دهیم. برخی از افراد تصور می‌کنند که دستگاه‌های کش لس مناسب نصب در محیط‌های پر رفت و آمد نیستند. ارزان بودن این دستگاه نیز باعث شده تا این دید در میان مشتریان به وجود بیاید که دستگاه‌های کش لس دارای کیفیت خوبی نیستند و خیلی زود دچار مشکل می‌شوند.

تمامی این باورها در مورد دستگاه کش لس ناشی از ناآگاهی است. دستگاه‌های کش لس دارای کاربردهای متنوع و مشابه با دستگاه‌های ATM هستند، ولی چون امکان دریافت وجه نقد از آن‌ها وجود ندارد؛ می‌توانند با سایز و ابعاد کوچک‌تر و قیمت ارزان‌تری تولید شوند. بنابراین، ارزان بودن دستگاه کش لس نسبت به دستگاه ATM به این معنی نیست که این دستگاه‌ها ارزش خرید ندارند. بلکه دستگاه‌های کش لس می‌توانند با داشتن کاربردهای متنوع، بهترین انتخاب برای نصب در محل‌های پررفت و آمد باشند.

قیمت کش لس سال 1402 چقدر است؟

مانند هر محصول و لوازم الکترونیکی دیگری، قیمت کش لس سال 1402 نیز نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. دلیل این موضوع هم هزینه‌بر شدن فرآیند تولید این دستگاه‌ها و تجهیزاتی است که برای تولید این دستگاه‌های کش لس مورد نیاز هستند. بنابراین، روند افزایش قیمت دستگاه کش لس سال 1402 افزایشی بوده است؛ اما برخی از تولید کنندگان تلاش کرده‌اند که در کنار فروش باکیفیت‌ترین دستگاه‌های کش لس، امکان خرید این دستگاه‌ها را با قیمت مناسب فراهم کنند.

حتی با وجود افزایش قیمت کش لس سال 1402 ، خرید این دستگاه‌ها ارزش بیشتری نسبت به دستگاه‌های ATM دارد. چرا که در سال‌های آینده تقاضای مردم به دریافت پول نقد بسیار کاهش پیدا می‌کند. در این زمان شمایی که اقدام به خرید دستگاه ATM کرده‌اید، به دلیل نیاز به پرداخت کارمزد بانک متضرر خواهید شد. بنابراین، می‌توانید با خرید دستگاه کش لس جدید و با قابلیت‌های متنوع یک سرمایه گذاری امن داشته باشید.

کش لس

دلیل ارزان بودن دستگاه کش لس نسبت به ATM چیست؟

عوامل موثر روی قیمت کش لس سال 1402

اگر به مراکز فروش دستگاه کش لس مراجعه کرده باشید، حتما متوجه تفاوت قیمت این دستگاه‌ها شده‌اید. بازه قیمتی دستگاه‌های کش لس در سال 1402 از حدود 45 میلیون تومان تا 80 میلیون تومان می‌باشد. بسته به نوع دستگاه و قابلیت‌های آن، قیمت دستگاه نیز متفاوت است. بنابراین، اگر اولویت شما خرید یک دستگاه خودپرداز غیر نقدی است که نیازهای مردم و مشتریان را برطرف کند، باید به دنبال خرید دستگاه‌هایی باشید که دارای امکانات قابل قبولی هستند. درک عوامل موثر روی قیمت کش لس در سال 1402 نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین این دستگاه‌ها را مطابق با بودجه و نیاز خود خریداری کنید.

کیفیت ساخت دستگاه کش لس

یکی از مهم‌ترین عواملی که روی قیمت کش لس سال 1402 تاثیر می‌گذارد، کیفیت ساخت است. همانطور که می‌دانید در سال جدید قیمت بسیاری از مواد اولیه همچون پلاستیک، فلز و … افزایش پیدا کرده است. به همین خاطر برای تولید دستگاه‌های کش لس نیز باید از مواد اولیه باکیفیت که قیمت نسبتا گرانی دارند، استفاده نمود. از این رو عاملی که حتما روی قیمت این دستگاه‌ها تاثیر می‌گذارد و باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت ساخت این دستگاه‌ها است. جنس بدنه، کیفیت صفحه نمایش کش لس، نوع متریال استفاده شده برای ساخت بخش‌های مختلف دستگاه و … همگی عواملی‌اند که روی کیفیت ساخت کش لس موثرند و باعث افزایش یا کاهش قیمت این دستگاه‌ها می‌شوند.

سیستم عامل کش لس

نحوه کار کردن کش لس نیز می‌تواند عاملی موثر روی قیمت آن باشد. دستگاه‌های کش لس از نظر سیستم عامل به دو دسته سیستم عامل اندرویدی و ویندوزی تقسیم بندی می‌شوند. بسته به نوع سیستم عامل و کارایی آن، قیمت این دستگاه‌ها نیز متفاوت است. معمولا دستگاه‌های کش لس با سیستم عامل اندروید، پیچیدگی تولید کمتری دارند و این موضوع قیمت آن‌ها را به صرفه‌تر می‌کند؛ اما دستگاه‌های کش لس با سیستم عامل ویندوز به دلیل پیچیدگی تولید و البته امکانات متنوعی که ارائه می‌کنند، قیمت بالاتری نیز خواهند داشت.

اندازه و ابعاد کش لس

یکی از مهم‌ترین برتری‌های دستگاه کش لس نسبت به دستگاه ATM، به غیر از قیمت اندازه و ابعاد کوچک دستگاه‌های کش لس است. دستگاه‌های کش لس معمولا در ابعاد و اندازه‌های کوچک طراحی می‌شوند و این موضوع باعث کاهش قیمت دستگاه‌های کش لس می‌شود. هر چقدر اندازه صفحه نمایش دستگاه کش لس بزرگ‌تر باشد، هزینه‌ای که باید برای خرید آن پرداخت کنید نیز بالاتر می‌رود. از این رو قیمت کش لس سال 1402 از سایز و ابعاد این دستگاه‌ها نیز تاثیر می‌گیرد.

نحوه عملکرد کش لس برای خواندن کارت

دستگاه‌های کش لس می‌توانند مانند دستگاه‌های ATM کارت را از ورودی درگاه مخصوص دریافت کنند و عملیات‌های بانکی مختلف را انجام دهند. با این حال این فقط روش دریافت اطلاعات کارت بانکی نیست. برخی از دستگاه‌های کش لس دارای قابلیت خوانش کارت به صورت غیر تماسی و هوشمند نیز هستند. اگر این قابلیت‌ها به دستگاه کش لس اضافه شوند، قیمت دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد. اگرچه شاید استفاده از این قابلیت‌ها ضروری به نظر نرسد، اما در برخی از شرایط که اولویت استفاده از تکنولوژی‌های جدید و نوین است، استفاده از این دستگاه‌ها می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد.

پرینتر دستگاه کش لس

زمانی که افراد عملیات بانکی مختلف را با دستگاه کش لس انجام می‌دهند، احتمالا انتظار دریافت یک رسید کاغذی را نیز خواهند داشت. دستگاه‌های کش لس از این نظر به دو دسته بدون پرینتر و به همراه پرینتر تقسیم می‌شوند. دستگاه‌های کش لس دارای پرینتر می‌توانند رسید کاغذی را برای هر تراکنش چاپ کنند؛ ولی دستگاه‌های کش لس بدون پرینتر حتی با وجود اینکه گزارش عملیات را به شما می‌دهند، ولی امکان دریافت رسید کاغذی را به مشتریان نخواهند داد. انتخاب هر کدام از این دستگاه‌ها بستگی به نیاز و محل نصب این دستگاه‌ها دارد.

  1. وجود قابلیت‌های امنیتی در دستگاه کش لس

قیمت کش لس سال 1402 تحت تاثیر قابلیت‌های اضافه شده به این دستگاه‌ها نیز هست. در برخی از مراکز که امنیت دستگاه‌ها حرف اول را می‌زند، استفاده از دستگاه کش لس با قابلیت شناسایی چهره یا اثر انگشت، بسیار مهم است. سنسورهایی که بدین منظور در دستگاه کش لس قرار می‌گیرند، می‌توانند دلیلی برای افزایش قیمت آن باشند. به همین خاطر برخی از مدل‌های دستگاه کش لس که دارای قابلیت‌های هوشمند هستند، قیمت بالاتری نسبت به دستگاه‌های کش لس معمولی دارند.

کش لس

خرید دستگاه کش لس با قیمت مناسب

راهنمای خرید دستگاه کش لس بر اساس بودجه

با توجه به عواملی که می‌توانند روی قیمت کش لس سال 1402 تاثیر بگذارند، برای خرید این دستگاه‌ها با توجه به بودجه خودتان هیچ راهی بهتر از این نیست که در ابتدا یک بازه قیمتی مشخص برای پرداخت مشخص کنید و بر اساس آن، مدل‌های دستگاه کش لس موجود در بازار را بررسی نمایید.

اگرچه خرید دستگاه کش لس با قیمت گران به منزله این است که یک دستگاه عالی و با قابلیت‌های مدرن خریداری کرده‌اید، اما در هر مرکز و فضایی نیاز به استفاده از این دستگاه‌ها نیست و عملا با خرید آن‌ها، بخش زیادی از سرمایه خود را هدر داده‌اید. بنابراین، در مراکز عمومی شاید لزومی به استفاده از دستگاه‌های کش لس با قابلیت تشخیص چهره نباشد. برای چنین مکان‌هایی استفاده از یک کش لس کوچک اندرویدی نیاز افراد را برای پرداخت قبض، کارت به کارت و بسیاری از امور بانکی دیگر برطرف می‌کند.

برای استعلام دقیق قیمت کش لس سال 1402 چه کنیم؟

با توجه به اینکه نوسانات قیمت ارز و دلار در بازار کشور ایران، روی قیمت تمامی اجناس در داخل کشور موثر هستند؛ می‌بایست برای استعلام قیمت کش لس سال 1402 به فروشگاه‌هایی مراجعه کنید که این دستگاه‌ها را به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند. مجموعه‌ای تی ام پست تهران ، به صورت تخصصی در زمینه فروش دستگاه‌های کش لس فعالیت می‌کند.

قیمت کش لس سال 1402 به صورت آنلاین و بدون نیاز به استعلام تلفنی در این سایت اعلام شده است. تنوع در دستگاه‌های کش لس در این فروشگاه زیاد است و هر یک از افراد می‌توانند مطابق با نیاز خود، این دستگاه‌ها را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد قیمت کش لس سال 1402 با شما صحبت کردیم. با توجه به اینکه یکی از فاکتورهای اصلی شما برای خرید این دستگاه‌ها قیمت است، باید توجه کنید که عوامل زیادی روی قیمت موثر هستند و انتخاب کش لس مناسب باید مطابق با بودجه و کارایی مد نظر شما انجام شود. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه کش لس با قیمت مناسب می‌توانید به سایت فروش کس لس مراجعه کنید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 3

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!