تحصیل در دانشگاه یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی است که جوانان برای تضمین آینده خود انتخاب می‌کنند. تحصیل در کشور‌های دیگر یکی از گزینه‌های مهم است که افراد بسیاری به آن علاقه دارند و آن را انتخاب می‌کنند. در این بین بسیاری از افراد آمریکا را به دلیل داشتن دانشگاه‌های معتبر و شناخته شده برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌نمایند. افراد زیادی برای رسیدن به اهداف و شرایط تحصیلی ایده‌آل و در نهایت یک زندگی بهتر تصمیم به مهاجرت و تحصیل در آمریکا می‌گیرند.

آمریکا به دلیل شرایط اقتصادی مناسب و پیشرفت چشم گیر در علم و فناوری و داشتن دانشگاه‌های معتبر، مقصد بسیاری از افراد و دانشجویانی که قصد پیشرفت دارند است. اگر شما هم جز افرادی هستید که قصد پیشرفت و ادامه تحصیل در آمریکا را دارید موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری سعی دارد با این مقاله به شما کمک کند.

بهترین ایالت‌ها برای تحصیل در آمریکا 2024

شهر‌های مناسب برای تحصیل در آمریکا

کشور آمریکا یکی از معتبرترین و پرطرفدارترین کشور‌هایی است که بیشتر دانشجویان به دلیل وجود شرایط تحصیلی آسان و مکان‌های هیجان انگیز برای ادامه تحصیل و زندگی مهاجرت به آمریکا را انتخاب می‌کنند. شهر‌های آمریکا نسبت به برخی مسائل با یکدیگر تفاوت دارند.

چند مورد از بهترین شهر‌های این کشور که مناسب برای ادامه تحصیل و زندگی هستند عبارتند از شهر بوستون( ایالت ماساچوست )، شهر نیویورک( ایالت نیویورک )، شهر شیکاگو( ایالت ایلینویز )، شهر سن دیگو( ایالت کالیفرنیا )، شهر لس‌آنجلس( ایالت کالیفرنیا )، شهر سانفرانسیسکو(ایالت کالیفرنیا). در این بخش اطلاعاتی در مورد شهرهای ذکر شده شرح داده می‌شود.

بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل ( شهر بوستون )

شهر بوستون یکی از شهر‌های مهم آمریکا به‌حساب می‌آید که شامل ساختمان‌ها و بناهای تاریخی بسیاری دارد. شهر بوستون علاوه بر آن به نوعی پایتخت فکری جهان نیز نامیده می‌شود. شهر بوستون اهمیت زیادی به آموزش با کیفیت و موفقیت در موقعیت شغلی می‌دهد. بیشتر دانشگاه‌های معتبر و معروف کشور آمریکا در این کشور قرار دارند.

دانشگاه‌هایی همچون هاروارد، بوستون و موسسه فناوری ماساچوست در شهر بوستون واقع شده‌اند. میانگین هزینه زندگی در شهر بوستون با اجاره خانه و مواد غذایی تقریبا 2000 دلار است. نرخ بیکاری در این شهر 4.4 درصد است. از همین رو بیشتر افراد و دانشجویان شهر بوستون را برای مهاجرت به آمریکا و ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند.

بهترین شهر‌های آمریکا برای تحصیل ( شهر نیویورک )

شهر نیویورک یکی از معروف‌ترین شهر‌های آمریکا است. بسیاری از نماهای معروف مانند مجسمه آزادی در این شهر هستند. این شهر از نظر ایجاد فرصت شغلی فراوان و کارآموزی در آمریکا پیشتاز است. شرکت‌های بزرگی همچون گوگل، فیسبوک و مایکروسافت در این شهر واقع شده‌اند.

چند درصد از جمعیت این شهر را مهاجران از بیش از 150 کشور تشکیل داده‌اند. شهر نیویورک به شهر هرگز نمیخوابد در دنیا معروف است. این شهر برای افرادی که به زندگی پر جنب و جوشی علاقه دارند این شهر برای آنان گزینه مناسبی است.

دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه کلمبیا، دانشگاه کرنل و دانشگاه نیویورک در این شهر قرار گرفته‌اند. میانگین هزینه زندگی در این شهر تقریبا2100 دلار است. نرخ بیکاری در شهر نیویورک 5.5 درصد است. از این رو افرادی که قصد پیشرفت و یک زندگی هیجان انگیز را دارند انتخاب این شهر برای آن‌ها مناسب است.

بهترین شهر‌های آمریکا برای تحصیل ( شهر شیکاگو )

شهر شیکاگو یکی از محبوب‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر‌های آمریکا محسوب می‌شود. این شهر مناسب دانشجویانی است که قصد دارند در زمینه اقتصاد و یا دوره‌های مالی شرکت کنند است. همچنین این شهر یکی از ثروتمندترین شهر‌های آمریکا نیز به شمار می‌رود؛ البته با وجود اینکه از ثروتمندترین شهرها بوده ولی هزینه‌های زندگی نسبت به سایر شهرهای آمریکا کمتر است.

دانشگاه‌های معروف این شهر عبارتند از دانشگاه شیکاگو و دانشگاه ایلینویز در شیکاگو. میانگین هزینه زندگی در این شهر تقریبا 1700 دلار است و نرخ بیکار 5.1 درصد گزارش شده است. این شهر برای افرادی که هزینه زندگی برایشان مهم است بهترین گزینه است.

بهترین شهر‌های آمریکا برای تحصیل ( شهر سن دیگو )

شهر سن دیگو کمترین نرخ جرم و جنایت را در آمریکا به خود اختصاص داده است. این شهر به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی سواحل بسیار زیبا و آب و هوای مطلوب برخوردار است. در این شهر هزینه زندگی و مسکن مقرون به صرفه تر است این موارد باعث شده‌اند تا این شهر در بین فهرست بهترین شهر‌های آمریکا قرار بگیرد.

بسیاری از دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در این شهر واقع شده اند که نمونه آنها دانشگاه دولتی سن دیگو و دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو هستند. میانگین هزینه زندگی در این شهر تقریبا 1900 دلار است و نرخ بیکاری 4.7 گزارش شده است.

بهترین شهر‌های آمریکا برای تحصیل ( شهر لس‌آنجلس)

شهر لس‌آنجلس دومین شهر پر جمعیت کشور آمریکا محسوب میشود که مهاجران در این شهر بیش از 140 کشور تشکیل شده‌اند. لس‌آنجلس فرصت های شغلی زیادی برای افراد فراهم ساخته است. این شهر جاذبه های گردشگری زیادی همچون موزه‌ها و کلوپ های بسیاری دارد. این شهر برای افرادی که به سرگرمی، هنر و سینما علاقه دارند مناسب است.

دانشگاه‌های معروف این شهر عبارتند از دانشگاه کالیفرنیا، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و موسسه فناوری کالیفرنیا، کلتک هستند. میانگین هزینه زندگی در این شهر تقریبا 2100 دلار است و نرخ بیکاری 5.7 درصد گزارش شده است. افرادی که به زمینه سینما و هنر علاقه دارند این شهر گزینه مناسبی برای آن‌ها است.

شرایط تحصیل در آمریکا

هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان سرتاسر جهان وارد خاک آمریکا می‌شوند. آمریکا به دلیل داشتن سیستم آموزشی عالی باعث افزایش تقاضا برای تحصیل در این کشور شده است. برای اینکه شما بتوانید از دانشگاه‌های آمریکا اخذ پذیرش نمایید باید ابتدا مدارک مورد نیاز را به دانشگاه مدنظر خود ارسال کنید.

پس از اینکه مدارک شما مورد تایید دانشگاه شد باید سایر مدارک را به سفارت آمریکا تحویل دهید و جهت دریافت ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کنید. از دیگر نکاتی که باید برای تحصیل در آمریکا به آن اشاره کرد هزینه های تحصیلی است که برای دانشجویان در هر مقطع متفاوت است. در کشور آمریکا هر مقطع با مقطع دیگر متفاوت است.

بهترین ایالت‌ها برای تحصیل در آمریکا 2024

آزمون های ورودی در دانشگاه های آمریکا

یکی از مهم ترین آزمون های ورود به دانشگاه‌های آمریکا دانستن زبان انگلیسی است. زبان انگلیسی یکی از معیار‌های بسیار مهم در جهت سنجش توانایی‌ها و دانش فرد متقاضی است. شرکت در آزمون های مختلف مانند GRA و کسب نمره مورد قبول یکی دیگر از روش های موثر برای پذیرش در دانشگاه‌های آمریکا است همچنین شما باید برای هر مقطعی که تقاضای تحصیل می‌کنید مهارت و دانش بالایی داشته باشید تا بتوانید برای کسب پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را متقاعد کنید.

شرایط سنی برای تحصیل در آمریکا

شرایط سنی افراد متقاضی برای مهاجرت و تحصیل در آمریکا در دو مرحله اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی اهمیت بسیاری دارد. یکی از نکات بسیار مهم این است که فاصله زمانی اخذ آخرین مدرک تحصیلی متقاضی و تاریخ اخذ پذیرش و درخواست ویزا نباید زیاد باشد.

افرادی که قصد ادامه تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی را دارند باید بدانند که حداکثر تا 24 سال است البته باید توجه داشته باشید که تمامی شرایط متقاضی مورد بررسی قرار ‌می‌گیرد و اگر شرایط سنی بیشتر از حد تعیین شده باشد اما دیگر شرایط به صورت ایده‌آل در پرونده درخواست متقاضی ذکر شود، میتوان به نتیجه درخواست اخذ پذیرش امیدوار بود.

بهترین سن مورد قبول برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد 25 تا 30 است. همچنین متقاضیان دوره دکترا هم باید تا سن 40 سالگی اقدام به اخذ پذیرش کنند.

نتیجه گیری

دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، معمولا به مواردی همچون سطح علمی، شرایط زندگی، راحتی دانشگاه‌ها و … اهمیت می‌دهند. در همین راستا می‌توان گفت که ایالات متحده آمریکا یکی از کشور‌هایی به شمار می‌رود که دانشجویان علاقه زیادی نسبت به مهاجرت به آن، از خود نشان می‌دهند.

درست است که به دلیل تنش‌های سیاسی موجود بین دو کشور ایران و آمریکا سبب سخت شدن فرایند مهاجرت دانشجویان ایرانی می‌شود، اما موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری با در اختیار داشتن اساتید و مشاوران مجرب، دانشجویان را در این امر یاری می‌کنند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!